Mi is az a szellemkonyha?

Hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár a szellemkonyha üzemeltetés. Lényegük az, hogy a város határában vendégtér nélkül - kizárólag konyhával működnek, így viszonylag alacsonyak a költségeik.
A járvány egyik hatásaként felgyorsult a fogyasztók és a vállalkozások online tér felé mozdulása, még az év első felében láthattuk, ahogyan az étteremláncok egymás után váltottak házhozszállításra a vendégtér bezárása mellett.
Egy szellemkonyha üzemeltetésekor számos új kihívással néznek szembe a vállalkozók, a piacon még nem nagyon van példa ilyen típusú franchise hálózatra. Meglepő módon a szellemkonyhák esetében nem a fogyasztók bevonzása jelenti a legnagyobb problémát. A kihívás a brand felépítésében rejlik, mennyire tudnak azonosulni a vásárlók egy olyan étteremmel, amelyet sose látnak?
Egyelőre ennek csak az ellenkezőjére látunk példákat olyan hálózatokkal, mint a Zing Burger vagy a klasszikus gyorsétteremláncok - McDonald's, Subway, stb. -, akik a meglévő éttermeikre építve bővítik az online szolgáltatások körét. Ez azonban magasabb költségeket jelent és egy ismételt karantén esetén a meglévő vendégterek fenntartását, illetve az ott dolgozók bérezését.
Kétségtelen azonban, hogy a magyar házhozszállítási piac bővülésével azonban egyre több szellemkonyha felbukkanására számíthatunk. Ha a nemzetközi piacokhoz hasonlóan alakul itthon a helyzet, akkor az elkövetkezendő évek egyik meghatározó trendjévé válhatnak, akár teljes franchise hálózatok épülhetnek erre a koncepcióra
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.