Mi is az a szellemkonyha?
Hazánkban még viszonylag gyerekcipőben jár a szellemkonyha üzemeltetés. Lényegük az, hogy a város határában vendégtér nélkül - kizárólag konyhával működnek, így viszonylag alacsonyak a költségeik.
A járvány egyik hatásaként felgyorsult a fogyasztók és a vállalkozások online tér felé mozdulása, még az év első felében láthattuk, ahogyan az étteremláncok egymás után váltottak házhozszállításra a vendégtér bezárása mellett.
Egy szellemkonyha üzemeltetésekor számos új kihívással néznek szembe a vállalkozók, a piacon még nem nagyon van példa ilyen típusú franchise hálózatra. Meglepő módon a szellemkonyhák esetében nem a fogyasztók bevonzása jelenti a legnagyobb problémát. A kihívás a brand felépítésében rejlik, mennyire tudnak azonosulni a vásárlók egy olyan étteremmel, amelyet sose látnak?
Egyelőre ennek csak az ellenkezőjére látunk példákat olyan hálózatokkal, mint a Zing Burger vagy a klasszikus gyorsétteremláncok - McDonald's, Subway, stb. -, akik a meglévő éttermeikre építve bővítik az online szolgáltatások körét. Ez azonban magasabb költségeket jelent és egy ismételt karantén esetén a meglévő vendégterek fenntartását, illetve az ott dolgozók bérezését.
Kétségtelen azonban, hogy a magyar házhozszállítási piac bővülésével azonban egyre több szellemkonyha felbukkanására számíthatunk. Ha a nemzetközi piacokhoz hasonlóan alakul itthon a helyzet, akkor az elkövetkezendő évek egyik meghatározó trendjévé válhatnak, akár teljes franchise hálózatok épülhetnek erre a koncepcióra
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.