A kávé- és fánkroham világszerte formát ölt
Új tulajdonosa, a Restaurants Brands International (RBI) a közelmúltban sajtónyilatkozatban kötelezte el magát a Tim Hortons Inc. expanziójának felerősítése mellett világszerte, valamint bejelentette a következő negyedévben újonnan csatlakozó nemzetközi franchise partnereit. Kanada legnagyobb kávézólánca és az amerikai Burger King tavaly egyesítették erőiket az RBI égisze alatt. A 11,4 milliárd dolláros üzlet a Tim Hortons számára elsősorban pont a gyors és egyszerűbb expanzió reményével kecsegtetett.
Novemberben az RBI egy olyan franchise megállapodást hozott tető alá, aminek értelmében egy amerikai partner Cincinnati város és környékén több mint 150 Tim Horton éttermet indít útjára a következő évtizedben. „Pontosan ilyen megállapodásokról szólnak terveink” – kommentált egy interjúban Daniel Schwartz, az RBI ügyvezető-igazgatója azután, hogy az anyavállalat az elemzők által vártnál lényegesen jobb negyedéves profitot jelentett. Az igazgató hozzátette, „a márkaépítéskor a vállalat a cincinnati-i mester franchise partner szerződést használja majd a további expanzió mintájaként.”
Daniel Schwarz elmondta, „azt tervezzük, hogy a világ minden szegletébe eljuttatjuk a Tim Hortonst. … Ez rengeteg munkát és időt igényel azokon a piacokon, ahol még nem vagyunk jelen. … De pont ez a kemény munka az, amit készek vagyunk beleölni, hogy biztosítsuk a Tim Hortons potenciáljának megfelelő növekedést.” A brazíliai 3G Capital Partners által ellenőrzött RBI egy olyan modell mellett tett hitet, ami már a Burger King számára is remekül működött: költségcsökkentés és együttműködés nemzetközi franchise partnerekkel. Azonban amellett, hogy a vállalat a Tim Hortons hálózatra is adaptálja a receptet, komoly márkaépítésre is szükség lesz egyes piacokon.
„A kihívást az jelenti, hogy a Tim Hortons még nem egy nemzetközileg ismert márka (mint a Burger King)” – mondta el Jean-Pierre Lacroix, a Tim Hortons-szal korábban már együtt dolgozó Shikatani Lacroix kiskereskedelmi tanácsadó vállalat elnöke. „A Tim Hortonsnak meg kell tanulnia az új kulturális és étkezési szokásokat is, mielőtt egyáltalán azon törhetné a fejét, hogy olyan globális márkák nyomába ered, mint pl. a Starbucks. Ugyanakkor az RBI stratégia, miszerint helyi franchise átvevőkkel összeállva valósítják meg a terjeszkedést, mindenképp segítségére lesz az új piacokon.”
Az RBI stratégiája – beleértve a költségcsökkentést, valamint a kevesebb terméket, de hatékonyabb, ”hatásosabb” menüt – már most kifizetődni látszik: a Tim Hortons harmadik negyedéves értékesítése 5,3 százalékkal nőtt a legalább egy éve működő üzletekben, ugyanez a mutató pedig 6,2 százalékra a Burger King esetében. A költségoldalon is előrelépett a vállalat, és a Tim Hortons harmadik negyedéves értékesítési-, működési- és adminisztrációs költségeit 18,5 millió dollárra vágta vissza az egy évvel korábbi 43,1 millió dollárról. Összességében az RBI harmadik negyedéves profitja 49,6 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 46,1 millió dollárról.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.