„Újra belevágnék”
Meleg Mihály közel másfél éve csatlakozott a Husse magyarországi csapatához, a Szegedet és környékét magába foglaló terület kizárólagos franchise partnereként. Ugyan Mihály korábban is a kereskedelemben tevékenykedett, a kutya-macskaeledel és állatgondozás szegmenshez egyetlen kutyája volt a kapcsolat. Számára inkább vállalkozóként (és franchise partnerként) szerzett tapasztalata, valamint a Husse termékek és a franchise koncepció jelentették a biztos alapot. „Sehogy sem láttam akkor az állateledel kereskedelmi szektort, számomra a területi kizárólagosság, a termék prémium minősége, a svéd háttér és kontroll, valamint az európai szemlélet volt vonzó” – avatott be minket Mihály. Mint elmondta, az egyedi termékek prémium minőségüknek és a kapcsolt szolgáltatásoknak köszönhetően jelentenek versenyelőnyt, míg a svéd kontrollnak köszönhetően a franchise központ etikus és szabálykövető, és így az üzleti együttműködés is gördülékeny.
„A Franchising.hu portálról értesültem a Husse kínálta franchise lehetőségről, elküldtem egy e-mailt és már meg is indult az egyeztetés Galló Szilvi franchise képviselővel” – kezdett bele Mihály az indulást megelőző időszakba. „2 személyes találkozó során át is vettük a legfontosabb részleteket, mint a termékek, adminisztrációs anyagok, márkaépítés, pénzügyi terv, stb.), illetve már csatlakozott franchise tagoktól érdeklődtem. A franchise központtal való kapcsolatfelvételtől a franchise szerződés aláírásáig terjedő idő – leginkább a jelentkező aktivitásától függően – 1-3 hónapot vesz igénybe.”
Arra a kérdésünkre, hogy másfél év távlatából újra belevágna-e, Mihály elmondta: „Ugyan már az első beszélgetés alatt tudtam, hogy belépek, természetesen megvoltak a kételyeim nekem is, hiszen a Husse márka még nem volt országosan ismert. Menetközben azonban olyan emberekkel dolgoztam együtt, akik támogattak, a vásárlók legalább 80 százalékban visszajárnak, illetve a belépési díj is alacsony (nagy része készlet), így újra csatlakoznék ma is.”
Hosszabb távra érdemes
Amennyiben valaki a Husse franchise partnerévé válás mellett dönt (ahogyan tette azt Mihály is), akkor a szerződés aláírása és a belépési díj megfizetése után először az oktatásra és minden ismeretanyag átadására kerül sor. Ezt követően a franchise központtal összeállítják a kezdő termékcsomagot, a franchise partner elindítja helyi marketingtevékenységét, és végül – az induláshoz ”állig felszerelkezve” – megkezdődhet az értékesítés. „A havi franchise díjat gyakorlatilag már a 2. hónapban kitermeli a vállalkozás, profitot pedig kb. a 12. hónap után termel. A megtérülés ugyan egy lassabb folyamat, de a befektetés alacsony és biztonságos. Ezért úgy gondolom, hogy elsősorban hosszú távra jelent biztos munkahelyet az újonnan csatlakozó franchise partnereknek. Persze, ahogy a márka egyre ismertebb és nő a franchise partnerek száma is, úgy lesz kevesebb a megtérülési idő”.
Az 1987-ben, Stockholmban alapított Husse mára Európa vezető állateledel házhozszállítási rendszerévé nőtte ki magát, amely 750 franchise partnerrel együttműködve, 40 országban gondoskodik a szuperprémium minőségű kutya- és macskaeledelek több százezer hűséges fogyasztóhoz való eljuttatásáról.
A Husse franchise rendszerben érdemes tehát hosszabb távra berendezkedniük a partnereknek, akiket a központ az indulás után sem hagy magukra: támogatást biztosít a közös franchise díjakból helyi reklám- és marketingtevékenységen keresztül, illetve bármikor elérhető a szakmai kérdések megválaszolásához. 2 havonta sor kerül franchise partnertalálkozókra is, ahol minden tapasztalatot megoszthatnak egymás között a Husse partnerek, illetve átbeszélhetnek minden, az üzletüket, a piacot, termékeket érintő kérdést.
Mihály elmondta, hogy ahogy a franchise hálózat egésze, úgy fejlődnek a franchise partnerek vállalkozásai is, és neki is vannak tervei a jövőre nézve. „Most úgy érzem, hogy másik vállalkozásomat befejezve, a Husse-ra szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni, ezt szeretném csinálni. A forgalmunk növekedésével, az egyre nagyobb kereslet kiszolgálása érdekében, reményeim szerint hamarosan lányaim is bekapcsolódhatnak a munkába, és így egy igazi családi vállalkozássá nőheti ki magát az üzlet.”
Végezetül megkérdeztük Mihályt, mit javasolna azoknak, akik valamilyen franchise megvásárlásán törik a fejüket. „A korábban már említettek mellett, én azt tanácsolom, hogy gyűjtsenek be annyi információt (a franchise központtól és partnerektől egyaránt), amennyit csak lehet – inkább tájékozódjanak akár hónapokig, mielőtt aláírnák a franchise szerződést. Függetlenül az ágazattól, az én tapasztalatomban inkább a külföldi hálózatok tudnak átlátható és tervezhető környezetet biztosítani egy franchise hálózatban, így nálam ezek eleve előnyből indultak.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Husse segítségével az állatszerető vállalkozni vágyóknak is lehetőségük nyílik saját biznisz indítására.
A világszerte több mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A világszerte több, mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta, azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A Burger King anyacégének vezérigazgatója, Jose Cil tartott előadást, ahol körülírta milyen vezérelvek alapján áraz többek között a Tim Hortons, a Popeye, illetve a Firehouse Subs.
Ez a két ágazat együtt kilencet ad a világ 10 legsikeresebb franchise hálózata közül. Lassan, de csökken az USA dominanciája.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!