„Újra belevágnék”
Meleg Mihály közel másfél éve csatlakozott a Husse magyarországi csapatához, a Szegedet és környékét magába foglaló terület kizárólagos franchise partnereként. Ugyan Mihály korábban is a kereskedelemben tevékenykedett, a kutya-macskaeledel és állatgondozás szegmenshez egyetlen kutyája volt a kapcsolat. Számára inkább vállalkozóként (és franchise partnerként) szerzett tapasztalata, valamint a Husse termékek és a franchise koncepció jelentették a biztos alapot. „Sehogy sem láttam akkor az állateledel kereskedelmi szektort, számomra a területi kizárólagosság, a termék prémium minősége, a svéd háttér és kontroll, valamint az európai szemlélet volt vonzó” – avatott be minket Mihály. Mint elmondta, az egyedi termékek prémium minőségüknek és a kapcsolt szolgáltatásoknak köszönhetően jelentenek versenyelőnyt, míg a svéd kontrollnak köszönhetően a franchise központ etikus és szabálykövető, és így az üzleti együttműködés is gördülékeny.
„A Franchising.hu portálról értesültem a Husse kínálta franchise lehetőségről, elküldtem egy e-mailt és már meg is indult az egyeztetés Galló Szilvi franchise képviselővel” – kezdett bele Mihály az indulást megelőző időszakba. „2 személyes találkozó során át is vettük a legfontosabb részleteket, mint a termékek, adminisztrációs anyagok, márkaépítés, pénzügyi terv, stb.), illetve már csatlakozott franchise tagoktól érdeklődtem. A franchise központtal való kapcsolatfelvételtől a franchise szerződés aláírásáig terjedő idő – leginkább a jelentkező aktivitásától függően – 1-3 hónapot vesz igénybe.”
Arra a kérdésünkre, hogy másfél év távlatából újra belevágna-e, Mihály elmondta: „Ugyan már az első beszélgetés alatt tudtam, hogy belépek, természetesen megvoltak a kételyeim nekem is, hiszen a Husse márka még nem volt országosan ismert. Menetközben azonban olyan emberekkel dolgoztam együtt, akik támogattak, a vásárlók legalább 80 százalékban visszajárnak, illetve a belépési díj is alacsony (nagy része készlet), így újra csatlakoznék ma is.”
Hosszabb távra érdemes
Amennyiben valaki a Husse franchise partnerévé válás mellett dönt (ahogyan tette azt Mihály is), akkor a szerződés aláírása és a belépési díj megfizetése után először az oktatásra és minden ismeretanyag átadására kerül sor. Ezt követően a franchise központtal összeállítják a kezdő termékcsomagot, a franchise partner elindítja helyi marketingtevékenységét, és végül – az induláshoz ”állig felszerelkezve” – megkezdődhet az értékesítés. „A havi franchise díjat gyakorlatilag már a 2. hónapban kitermeli a vállalkozás, profitot pedig kb. a 12. hónap után termel. A megtérülés ugyan egy lassabb folyamat, de a befektetés alacsony és biztonságos. Ezért úgy gondolom, hogy elsősorban hosszú távra jelent biztos munkahelyet az újonnan csatlakozó franchise partnereknek. Persze, ahogy a márka egyre ismertebb és nő a franchise partnerek száma is, úgy lesz kevesebb a megtérülési idő”.
Az 1987-ben, Stockholmban alapított Husse mára Európa vezető állateledel házhozszállítási rendszerévé nőtte ki magát, amely 750 franchise partnerrel együttműködve, 40 országban gondoskodik a szuperprémium minőségű kutya- és macskaeledelek több százezer hűséges fogyasztóhoz való eljuttatásáról.
A Husse franchise rendszerben érdemes tehát hosszabb távra berendezkedniük a partnereknek, akiket a központ az indulás után sem hagy magukra: támogatást biztosít a közös franchise díjakból helyi reklám- és marketingtevékenységen keresztül, illetve bármikor elérhető a szakmai kérdések megválaszolásához. 2 havonta sor kerül franchise partnertalálkozókra is, ahol minden tapasztalatot megoszthatnak egymás között a Husse partnerek, illetve átbeszélhetnek minden, az üzletüket, a piacot, termékeket érintő kérdést.
Mihály elmondta, hogy ahogy a franchise hálózat egésze, úgy fejlődnek a franchise partnerek vállalkozásai is, és neki is vannak tervei a jövőre nézve. „Most úgy érzem, hogy másik vállalkozásomat befejezve, a Husse-ra szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni, ezt szeretném csinálni. A forgalmunk növekedésével, az egyre nagyobb kereslet kiszolgálása érdekében, reményeim szerint hamarosan lányaim is bekapcsolódhatnak a munkába, és így egy igazi családi vállalkozássá nőheti ki magát az üzlet.”
Végezetül megkérdeztük Mihályt, mit javasolna azoknak, akik valamilyen franchise megvásárlásán törik a fejüket. „A korábban már említettek mellett, én azt tanácsolom, hogy gyűjtsenek be annyi információt (a franchise központtól és partnerektől egyaránt), amennyit csak lehet – inkább tájékozódjanak akár hónapokig, mielőtt aláírnák a franchise szerződést. Függetlenül az ágazattól, az én tapasztalatomban inkább a külföldi hálózatok tudnak átlátható és tervezhető környezetet biztosítani egy franchise hálózatban, így nálam ezek eleve előnyből indultak.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Husse segítségével az állatszerető vállalkozni vágyóknak is lehetőségük nyílik saját biznisz indítására.
A világszerte több mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A világszerte több, mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta, azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A Burger King anyacégének vezérigazgatója, Jose Cil tartott előadást, ahol körülírta milyen vezérelvek alapján áraz többek között a Tim Hortons, a Popeye, illetve a Firehouse Subs.
Ez a két ágazat együtt kilencet ad a világ 10 legsikeresebb franchise hálózata közül. Lassan, de csökken az USA dominanciája.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!