Kávézómárkák Magyarországon

Elsősorban a kávéházak jelentik az ágazat növekedésének motorját: a nemzetközi láncok továbbra is az intenzív növekedés fázisában vannak a legjobb lokációk kiválasztásával Budapesten és a nagyobb vidéki városokban.
Kedd
2014.11.25.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
 

Ugyan a szakosodott kávéházak relatíve drágábbak a hagyományos kávézókhoz képest, kiváló elhelyezkedésük és erős márkájuk vonzza a turistákat és azokat a helyieket, akik hajlandók többet fizetni a latte-jukért. A legtöbb ilyen kávéház nagy forgalmú helyszínen található, pl. a Budapest belvárosában lévő egyetemek és bevásárlóközpontok közelében, de ezektől a márkáktól is azt várják, hogy beköltözzenek a nagyobb vidéki városokba is – számolt be piacelemzésében az Euromonitor.

A magyarországi bár és pub kategória változatos képet mutat, ahol jellemzően a független és családi vállalkozások dominálnak. A nagy kávézóláncok közül vannak hazánkban is kiterjedtebb hálózatok, de az ő részesedésük az ágazat teljes értékesítésének mindössze 2 százalékát tette ki 2013-ban. Magyarországon az AmRest üzemeltetésében a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks és a McDonald’s üzemeltetésében a McCafé fej-fej mellett vezetnek 1százalékos részesedéssel. Ugyan a Starbucksnak csak 9 üzlete van a 37 McCaféhoz képest, mégis, a magasabb üzletenkénti forgalom kiegyenlíti a különbséget.

Az ágazati kilátásokról azt írja az Euromonitor, hogy az egyszer híres budapesti kávé kultúra visszatérni látszik, de a nemzetközi trendek hatásával színesedve. Elsősorban a kávéházak jelentik az ágazat növekedésének motorját: a nemzetközi láncok továbbra is az intenzív növekedés fázisában vannak a legjobb lokációk kiválasztásával Budapesten és a nagyobb vidéki városokban, ahol úgy érzik, hogy erős a vásárlóerő. Őket szorosan követik azok a független kávézók, amelyek nyitnak egységeket a kisebb városokban is, hogy a helyi közösséget kiszolgálják. Ezek a kávézók sokszor kínálnak alkoholos italokat is, amivel gyakran kerülnek a fogyasztók célkeresztjébe.

A Starbucks és McCafé mellett olyan nemzetközi franchise kávézóláncok is jelen vannak a magyar piacon, mint pl. a globális versenyfutásban a Starbucks elsőszámú riválisát jelentő Costa Coffee, a California Coffee Company vagy az utolsó kávéházi licenceit értékesítő CoffeeShop Company.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.