Az egymilliárd fontos határ
Nagy-Britannia gyorsan terjeszkedő kávézólánca azt tervezi, hogy a következő öt évben duplájára, 2 milliárd angol fontra növeli bevételeit, tovább élesítve a globális versenyt riválisával, a Starbucksszal szemben. Az optimista hangulatra a Costa-t tulajdonló Whitbread csoport nemrég közzétett, a márciussal lezárult üzleti évre vonatkozó eredményei adnak okot, egész pontosan az, hogy a tavalyi 22 százalékos növekedésnek köszönhetően áttörték az egymilliárd fontos értékesítési szintet. Az összes bevétel mintegy 40 százaléka származott a franchise üzletekből.
A Costa sajtófelelősök igyekeztek háttérbe szorítani azokat a véleményeket, amelyek szerint a kávézólánc sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy a Starbucks nem nagyon tudta lemosni magáról a tavalyi nagy-britanniai kávébotrányt. Azonban a brit Guardian által készített legfrissebb márkakutatások azt mutatják, hogy a Starbucks fogyasztók száma bizony jelentősen megcsappant, ami nagyobb teret engedett a Costa-nak.
A brit Guardian, az egyik felmérés során kávéfogyasztókat kérdezett meg arról, hogy ha lenne egymás mellett egy Costa Coffee , egy Starbucks és egy Cafe Nero, akkor melyiket választanák. Míg az adóbotrány előtt a megkérdezettek 31,8% a Costa Coffee-ra, 22,7% pedig a Starbucksra szavazott, addig ez 39,4 - 15,4 százalékra változott a botrány után. Az adatok azt mutatják, hogy a Starbucks megítélése (Nagy-Britanniában biztos, de globálisan is) nagy csapást szenvedett el, amit már a 20 millió fontos „önkéntes” adóbefizetéssel sem tudott kozmetikázni az amerikai hálózat.
A Costa 320 millió kávét és egyéb hideg-meleg italokat értékesített tavaly, aminek következtében 10-ről 11 százalékra növelte piaci részesedését. A Costa hálózathoz ma 1600 nemzetközi kávézó tartozik a szigetországon kívül, a legtöbb – több mint 500 – Kínában található, ami egyben az első számú színtere a Costa és a Starbucks versengésének.
A Costa az utóbbi években szédületes iramban terjeszkedik és a tavalyi különösen jó év volt a kávézólánc számára, a növekedés mellett ugyanis még a legjobb európai kávézóláncnak járó European Coffee Awardsot is bezsebelték. A franchise hálózat lendületes terjeszkedése az elmúlt években azonban sokak rosszallását is kiváltotta, mondván a kávézólánc ellehetetleníti és fenyegeti a kis, független kávézók életképességét. Helyi aktivisták sikeresen tiltakoztak tavaly két tervezett Costa kávézó megnyitása ellen is Totnes és Devon városokban, ami további hasonló kampányokat is eredményezhet a kávézólánc ellen.
Eközben Bruno Costa, az alapító testvérek egyike (aki 1995-ben 20 millió fontért értékesítette a kávézóláncot a Whitbreadnek) egy londoni újságnak azt nyilatkozta, hogy 3-4 vállalat monopolizálta a kávépiacot, ami nem ad túl sok esélyt a kisebbeknek.
--
A brit hálózat 2008-ban találta meg magyarországi mester franchise partnerét és jelent meg hazánkban. Jelenleg kilenc Costa Coffee üzemel Magyarországon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.