Étterem promóciók itthon és külföldön

A nemzetközi színtéren erős verseny folyik az éttermi menük naprakészen tartásában, itthon már kevésbé. A pop-kultúra hangsúlya hazai viszonylatban kevesebbet nyom a latba, ezért filmes vagy celeb-témájú kínálatból is kevesebbet kapunk. A kis éttermek nem mernek, a nagyoknak pedig nem mindig éri meg meglovagolni egy olyan trendet ami lehet, hogy csak zátonyra futtatja őket. Emiatt rengeteg a komfortzónás próbálkozás, főleg a legnagyobb láncok esetében.
A gyorséttermi szegmenst nézve az utóbbi időben a legtöbb hamburgeres jellemzően egy-egy kulcsszóba akaszkodva dolgozott ki egy-egy új receptet. A legtöbb étterem nem nagyon hagyja el a hazai pályát, amikor kiadják a szezon burgerét, többnyire 1 vagy 2 alapanyaggal letudható az újítás, egy külön feltét, egy speciális sajt vagy hús, esetleg saláta helyett valami extra - az alap 80-90%-a ugyanaz marad.
A Zing Burger esetében az utolsó három promóciós burger is ezt a stratégiát követte, a Captain Cheese a sajt volt a középpontban, a sörburger egy sörös mártást és sörretek salátát kapott, a Balcsi burger meg a szokásos Balaton-szezonból próbált újat húzni. A nagyobb láncokban még inkább megszorul a kreativitás, a Burger King új kínálata jellemzően 1-2 hozzávalóval letudja, a Brie egy brie sajtot, a Roasted Onion meg sülthagymát kap - de az alap burger ugyanaz. Itt viszont már kissé beúszik a pop-kultúra, a Valmar burger ugyanis már meglovagolta az azonos néven futó zenekart, ebből a szempontból élvonalbelinek nevezhető a próbálkozás ugyanis filmes és celeb-témájú ételekkel itthon ritkán találkozni a nagy láncokban.
Az utóbbi időben igazán kreatív próbálkozásokat a kisebb koncepcióktól láthattunk. A Bamba Marha magasabb árkategóriával, merészebb ízöszállításokkal próbálkozik és néha érzékenyen bele tapintanak a köztudatba egy-egy próbálkozással. A Downtown burgerük a sneaker-mániát lovagolta meg, habár a névválasztás hagy kívánnivalót. A hazai étteremlánc jó érzékkel meglovagolta a Barbie-lázt is egy külön poszttal, habár a külföldi trendektől eltérően erre külön burgert erre már nem adtak ki. Ennél zseniálisabb húzás volt viszont, ahogy beszálltak az AI-trendbe, amikor itthon is egyre többen váltak érdekeltté a mesterséges intelligenciában, akkor a Bamba Marha generált képekkel és mémekkel árasztotta el a közösségi médiát, majd minderre egy aranyba márott AI burgert is kiadtak.
Sajnos többnyire, a Bamba Marha féle próbálkozások képezik a kivételt itthon. A McDonald's legtöbb promóciója az utóbbi időben az alapanyag-fókuszt követte, most kivételesen - feltehetőleg az amerikai központ közreműködésével - meg próbáltak rászállni a Disney Loki című sorozatára egy külön édes-savanyú szósszal, de a biztonsági játékot jól szemlélteti, hogy már a sokadjára visszatérő ajándék poharas kampányt futtatják, mégis hazai szinten az egyik legnagyobb étterem franchise-ról van szó.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
MrBeast franchise kísérletei új kaput nyitottak az influencer-vállalkozások világában, most viszont úgy tűnik még sem járt teljesen sikerrel a próbálkozás.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.