Beperelte saját franchise hálózatát a világ legnépszerűbb YouTubere

MrBeast 172 millió követője jól mutatja, hogyan hódította meg a YouTuber a fiatalabb generációkat. Az utóbbi években a videókon túl viszont főleg külső vállalkozásokon próbálta meg meglovagolni népszerűségét. Ennek egyik ágazata a MrBeast Burger néven futó étteremlánc volt, melyet kb. 3 éve, a COVID pandémia tetőpontján indított útjára.
A lezárások alatt elterjedő "szellemkonyha" koncepciók lényege, hogy belső vendégtér nélkül üzemelnek, ahogyan MrBeast Burger is. A franchise rendszer lényegét pedig az adta, hogy valamennyi étterem megkapta a recepteket és szállíthatott MrBeast Burger ételeket, több esetben 1 konyha akár több ilyen licensszel is rendelkezett azonban. Így például több vállalkozó túlvállalva magát, próbált meg minél több ízvilágot lefedni. A gyakorlatban pl. dönthetett úgy egy konyhavezető, hogy a MrBeast Burger kínálata mellett megpróbál rendeléseket fogadni kínai ételekre, esetleg péksüteményekre, stb. - nyilván minél szélesebb választékot vállalva fel, annál több megrendelést tudva fogadni. Ennek hátulütője azonban, hogy a kínálat szélességével arányosan csökken a minőség is, hiszen egyik percben még levest főznek a szakácsok, másikban már burgereket pakolnak össze, így nő a hiba arány és az elvárt szakértelem szintje is.
Többek között ez lehet az egyik oka annak, hogy indulása után a MrBeast Burger-re érkező rendelések jelentős részéről megosztó fotók kerültek közzé online, pl. nyers húspogácsákról. Mivel az alapanyagok is eltérőek voltak ezért az étteremlánc a franchise-ban elvárandó standardoknak sem tudott konzisztensen megfelelni. Ezért aztán MrBeast (James Donaldson) be is perelte az étteremlánc üzemeltetésével megbízott, rendszergazdaként is üzemelő céget. Többek között arra hivatkozott, hogy a minőség, nem felel meg a szerződésben vállalt feltételeknek, illetve, hogy a megrendelt ételek vagy későn vagy jelöletlen csomagolásban érkeznek. A peranyagokban mintegy 85 oldalnyi fotót és a vendégek hozzászólásait mellékelve támadja a céget Donaldson.
A rendszergazda azonban nem hagyta annyiban a lépést és maga is beperelte MrBeast-et, mintegy 100 millió dollárra, arra hivatkozva, hogy nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit. A két fél pereskedése kétes jövőt fest a hasonló influencer franchise-ok jövőjét illetően.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
Mennyiben különbözik a hazai és külföldi fogyasztók ízlése és mitől függ, hogy egy étterem mivel próbálkozik itthon.
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.