Fánk-hálózatok létjogosultsága
Az Egyesült Államok 5 legnagyobb franchise hálózata között fánkozót is találni, habár a Dunkin' esetében a sikersztori mögött részben a kávé kínálat áll. Számos hasonló márka vívott ki magának piaci pozíciót hasonló édességeken keresztül, egy másik amerikai ikon a Krispy Kreme, amely 1937 óta működik. Kicsit északabbra Kanadának is van saját "nemzeti" fánkozója, amely egy népszerű hokijátékos nevét viseli (Tim Horton's). EU-s szinten kevésbé változatos a fánk-kínálat, a franchise szegmensben ennek jelentős részét pont az említett nyugati hálózatok teszik ki - a Dunkin'-nak például 240 egysége van Európában. A Krispy Kreme az Egyesült Királyságot leszámítva csak idén szeptemberben lép be a francia piacra.
Papíron a fánkozók működése szinte tökéletesen egybeforrott a kávé kínálattal, látszólag ez a két a termékvonal jól kiegészíti egymást. Ennek a kombinációnak a sikeres kiegészítésére már kevésbé akad jó példa, a Dunkin'-t leszámítva a legtöbb fánkozó megmarad a fánkoknál és a kávénál. Utóbbi sikeréhez talán pont az járult hozzá a leginkább, hogy sikeresen diverzifikálták a kínálatukat különböző snack kiegészítőkkel és kávékülönlegességekkel, de sós finomságokat és burgereket is bevezettek.
Hazánkban a fánkozó kínálatot ma kis, önálló vállalkozások alkotják főleg. A nagyobb láncok ebben a szegmensben inkább ritkaságszámba mennek. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az utóbbi években kihívója akadt a fánkoknak, nemzetközileg és Magyarországon is egyre több gofrizó jelenik meg például. Hazánkban a franchise szektorban több ilyen márka is megjelent, melyek most dolgoznak a hálózat kiépítésén, ilyen például a Waffini vagy a Gofrim. Ezek jelentős mértékben nem különböznek a fánkozóktól, a kávé továbbra is meghatározó tétel, de egyéb érdekes kombinációk is megjelennek (pl. különböző gofri-típusok és feltétek szempontjából).
De miért is érheti meg fánkozót üzemeltetni? Egyrészt az alacsony költségvonzat és magas árrés - főleg a kávé szempontjából - nyereséges üzleti lehetőséget kínál. Itthon jelenleg viszonylag limitált a franchise hálózatok száma, amelyekhez csatlakozni lehet ebből a célból. Habár hazánkat eddig elkerülték főleg a nyugati fánkozó márkák, az egyik nagyobb európai hálózatnak, a La Donuteria-nak van egysége Budapesten. Sőt van már sikeres hazai fánkozó lánc is, a The Donut Box mely sikerre vitte a négyzet-formájú fánkot és ezen az alapon, mintegy 11 egységet üzemeltet itthon, illetve már külföldre is kacsintgatnak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.