Gazdát cserélne a világ egyik legnagyobb étteremlánca?
A szendvicsező-lánc hazánkban is üzemel, de az Egyesült Államokban egy ideje nehézségekkel küzd a márka, ennek okán már a McDonald’s, a KFC és a 7-Eleven is beelőzte őket egységszámban. A zsugorodás mögött leginkább a Subway üzleti stratégiája áll, amely az évek során sarokba szorította őket. Az egyik visszatérő akciójuk, amely anno sikert kölcsönzött a hálózatnak az úgynevezett “5 dollar footlong”, azaz az 5 dolláros “lábhosszú” (30 cm-es) szendvics. Az utóbbi évek inflációs helyzete miatt viszont ez az Amerikában nevezetes promóció már nem megvalósítható. Habár a franchise megpróbálta visszavezetni a franchise átvevők kis híján fellázadtak a mai árak mellett ugyanis, már csak veszteség mellett tudták volna kivitelezni az akciót. Emellett a korábban innovatívnak és egészségtudatosnak számító hálózat lemaradt a termékfejlesztési versenyben és már semmilyen előnyt nem tud felmutatni a versenytársaival szemben.
Mindezek odáig vezettek, hogy egy hete felreppent a hálózat értékesítésének híre is. A Wall Street Journal beszámolója alapján az új tulajdonos, akármely vállalat is legyen az akár 10 milliárd dolláros árcímkével is számolhat ha meg akarja szerezni a Subway-t. Az értékelés nem meglepő abból a szempontból, hogy a hálózatnak ma több, mint 10 országban, a visszaesés ellenére is 37.000 étterme üzemel.
A Subway hivatalos bejelentése alapján, még csak most került terítékre az átadás lehetősége, de konkrét vevőről nincs további hír. A döntés abból a szempontból kicsit ellentmondásosnak tűnhet, hogy az előző hónap során az étteremlánc 9.2%-os forgalomnövekedést könyvelt el a 2022-es évhez képest, mely pozitív jövővel kecsegtetne, legalábbis a korábbi évekhez képest.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.