Az éttermek jövőképe

Általános tapasztalat, hogy a magyar étterem piac lépéshátrányban van a fejlettebb gazdaságokkal szemben – ahogyan az is, hogy ha késve, de előbb utóbb nálunk is megjelennek a külföldi fejlesztések. A kitekintő előrejelzésekben mindig van spekuláció bőven, de ettől még érdekes és érdemes belegondolni mire számíthatunk a jövőre nézve.
Az előző cikkünkben bemutatott MI innovációk szinte minden előrejelzés-csokornak a részét képezik. Tavaly még inkább az automatizáció és a házhozszállítás került a fókuszba, ma már főleg az utóbbi hónapok egymást hajrázó fejlesztései miatt 2023-ra a legtöbb szakértő már az MI-ben látja a jövőt.
Az önkiszolgálás térnyerésével – legyen szó kioszkokról vagy applikációs rendelésről -az éttermek egyre kreatívabb módon hárítják át a rendelési munkamenet egy részét a fogyasztókra. Az amerikai BurgerFi 2021-ben az első márkaként vezette be például az internetre kötött okosautókból való rendelési megoldását – így a vendégek akár a műszerfalról is le tudják adni a rendelésüket, ahogyan behajtanak a drive-in-be.
Egy kevésbé elismert, de pont ugyanolyan fontos fejlesztés a növekvő integráció a konyha és a vendégtér között. Hazánkban is egyre inkább elterjednek a teljeskörű éttermi megoldások, melyek automatizálják a szolgáltatás folyamatát, továbbítják a rendeléseket a konyhának, integrálják a kártyás fizetést, kimutatásokat készítenek és még sok más funkcióval bővítik az éttermek arzenálját. Ahogyan ezek a megoldások elterjednek, egyre több adatmennyiség áll majd a korábban sötétben tapogatózó étteremtulajdonosok rendelkezésére. Ebből aztán újszerű és kreatív marketing ötleteket tudnak majd kreálni.
Ilyen megoldásként lehet gondolni például a Burger King húzására, ők ugyanis a házhoz szállított megrendelések mellé néha egy külön kártyát adnak, ha új hamburgert hoznak ki. A kártyán egy rövid szöveg tájékoztatja a vendégeket egy kitölthető kérdőívről, amelyben leírhatják véleményüket az új kínálatról – vélhetően a franchise hálózat ezeket az adatokat a jövőbeni termékfejlesztésekhez használja fel.
Tekintettel arra, hogy egyre inkább nő az alfa-generáció (2010 és 2024 között születettek) szerepe az innovációkra egyre inkább szükség lesz. Az előrejelzések alapján ebből a fogyasztói rétegből kerülnek majd ki a legnagyobb költekezők és a legértékesebb fogyasztók. Habár most még a tinédzser kor előtt lévő fiatalokról van szó, ez a generáció már most jelentős befolyást gyakorol a családi és szülői döntésekben és a szerepük csak tovább fog nőni – ezért az éttermek sem maradhatnak le.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
Mennyiben különbözik a hazai és külföldi fogyasztók ízlése és mitől függ, hogy egy étterem mivel próbálkozik itthon.
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.