Az éttermek jövőképe
Általános tapasztalat, hogy a magyar étterem piac lépéshátrányban van a fejlettebb gazdaságokkal szemben – ahogyan az is, hogy ha késve, de előbb utóbb nálunk is megjelennek a külföldi fejlesztések. A kitekintő előrejelzésekben mindig van spekuláció bőven, de ettől még érdekes és érdemes belegondolni mire számíthatunk a jövőre nézve.
Az előző cikkünkben bemutatott MI innovációk szinte minden előrejelzés-csokornak a részét képezik. Tavaly még inkább az automatizáció és a házhozszállítás került a fókuszba, ma már főleg az utóbbi hónapok egymást hajrázó fejlesztései miatt 2023-ra a legtöbb szakértő már az MI-ben látja a jövőt.
Az önkiszolgálás térnyerésével – legyen szó kioszkokról vagy applikációs rendelésről -az éttermek egyre kreatívabb módon hárítják át a rendelési munkamenet egy részét a fogyasztókra. Az amerikai BurgerFi 2021-ben az első márkaként vezette be például az internetre kötött okosautókból való rendelési megoldását – így a vendégek akár a műszerfalról is le tudják adni a rendelésüket, ahogyan behajtanak a drive-in-be.
Egy kevésbé elismert, de pont ugyanolyan fontos fejlesztés a növekvő integráció a konyha és a vendégtér között. Hazánkban is egyre inkább elterjednek a teljeskörű éttermi megoldások, melyek automatizálják a szolgáltatás folyamatát, továbbítják a rendeléseket a konyhának, integrálják a kártyás fizetést, kimutatásokat készítenek és még sok más funkcióval bővítik az éttermek arzenálját. Ahogyan ezek a megoldások elterjednek, egyre több adatmennyiség áll majd a korábban sötétben tapogatózó étteremtulajdonosok rendelkezésére. Ebből aztán újszerű és kreatív marketing ötleteket tudnak majd kreálni.
Ilyen megoldásként lehet gondolni például a Burger King húzására, ők ugyanis a házhoz szállított megrendelések mellé néha egy külön kártyát adnak, ha új hamburgert hoznak ki. A kártyán egy rövid szöveg tájékoztatja a vendégeket egy kitölthető kérdőívről, amelyben leírhatják véleményüket az új kínálatról – vélhetően a franchise hálózat ezeket az adatokat a jövőbeni termékfejlesztésekhez használja fel.
Tekintettel arra, hogy egyre inkább nő az alfa-generáció (2010 és 2024 között születettek) szerepe az innovációkra egyre inkább szükség lesz. Az előrejelzések alapján ebből a fogyasztói rétegből kerülnek majd ki a legnagyobb költekezők és a legértékesebb fogyasztók. Habár most még a tinédzser kor előtt lévő fiatalokról van szó, ez a generáció már most jelentős befolyást gyakorol a családi és szülői döntésekben és a szerepük csak tovább fog nőni – ezért az éttermek sem maradhatnak le.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.