Fókuszban az egészség

Általános elképzelés, hogy a pandémia alatt csökkent a vendéglátó-szektor forgalma voltak azonban éttermek, amelyek sikerrel navigálták ebben az időszakban is, mint például sok gyorséttermi lánc. Amerikában például megugrott a pizza-fogyasztás hiszen a javasrészt franchise rendszerben működő pizza hálózatok gyorsabban tudtak alkalmazkodni, másrészt a fogyasztók pedig valami gyorsra és finomra vágytak a stresszes helyzet közepette.
Aztán szépen lassan elkezdtünk kilábalni a járványhelyzetből és ma már a leginkább a háttérbe szorult a COVID témája, az utóhatásait viszont még ma is nyögjük. A lezárások alatt jellemző stressz-evést egy általános romlás követte az emberek egészségi állapotában habár ennek okait már lehetne vitatni. Nem egyértelmű, hogy a home office, az általános levertség, a stresszes gazdasági helyzet vagy éppen pont a koronavírus okozta-e a helyzet romlását. Hasonlóan az sem egyértelmű, hogy a jelenlegi egészségesebb opciók felé terelődő trendeket a piac általános iránya mozgatja - az érv, hogy előbb utóbb amúgy is egészségtudatosabb lettek volna a fogyasztók - vagy a pandémia után való feleszmélés.
Voltak olyan fogyasztók, akik a bezártság alatt először ismerkedtek meg a konyhával. Sajnos ez a szegmens pont az egészségesebb opciók forgalmának ártott. A pandémia miatt aggódó, konyhába betérő fogyasztó nagyobb valószínűséggel próbálhatott egészségesen főzni, mint a házhoz rendelő társai. Most, hogy a lezárásoknak egy ideje már vége van a munkaerő mellett a fogyasztók is kezdenek visszatérni az étteremekbe - ez pedig főleg az egészségesebb (pl. vegán) opcióknak jelent örömhírt.
Hazánkban kevésbé vetette meg a lábát, de az Egyesült Államokban ez az amúgy is népszerű gyümölcs tálak, turmixok második aranykorát hozta el. A 2004 óta működő Rush Bowls például 35 egysége mellett 2022-ben 5 új lokációt nyitott és az év végéig bezárólag további 10 indítását tervezik még. A lánca tipikus salátákat és gyümölcs összeállításokat kínál, hazánkban hasonló kínálat pl. az Anjuna acai tálja mely mindenféle magvakból és gyümölcsökből áll, de a a gyümölcs smoothiekat kínáló Fruitisimo hálózata is hasonló szegmensben mozog. A szektor előnye más éttermekkel szemben, hogy kisebb konyhával tudnak működni, kevesebb berendezésre és gépesítésre van szükségük mely az emelkedő rezsiárak mellett szintén az ő malmukra hajtja a vizet.
Egyenlőre még a jövő zenéje, hogy az inflációs helyzet mennyire tántorítja el a fogyasztókat az egészségközpontú - de drágább - étkezéstől. A külföldi trendek alapján viszont úgy tűnik, hogy ebbe az irányba halad a piac most.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.