A hírnév ereje a franchise-ban
Franchise rendszerben leginkább a kiszámítható, biztos alapokra építő vállalkozások tudnak terjeszkedni. Azok az üzleti modellek, amelyek az utolsó csavarig szabványosítva lettek és így a lehető legpontosabban lemásolhatóak, akkor is ha az egyes egységeket más személyzet vezeti. Előfordulhat ugyan, hogy két McDonald’s étteremben más környezet fogadja a vendégeket, de a meghatározó hangulat és kínálat a hálózat valamennyi partnerénél azonos. Azonban az, hogy hasonló éttermekről van szó nem jelenti azt, hogy egy független vállalkozó sikeresen le tudná azokat másolni.
A faék egyszerűségű koncepciókat könnyű kudarcként elkönyvelni, hiszen vagy eleve nem fognak működni, vagy egy szofisztikáltabb vállalkozó lemásolja és nagyobb sikerrel vezeti be őket. Mindez egészen addig igaz, amíg nincs egy megalapozott brandje a vállalkozásnak. Okkal lehet érvelni amellett, hogy az új babérokra törő Beast Burger koncepcióját kizárólag a mögötte álló, ismert egyéniség tartja össze.
Az idősebb korosztálynak nem mondhat sokat Jimmy Donaldson neve, vagy a MrBeast jelige. A fiatalabb generációnak viszont annál inkább, mivelhogy a világ egyik legismertebb youtuberének több, mint 100 millió követője van online. Egy-két impozáns videó megtekintése után joggal merül fel az emberben a kérdés, hogy honnan van pénze például egy életnagyságú csokoládégyár felépítésére? MrBeast fő bevételi forrása eredetileg a marketing megjelenésekből származott, de az utóbbi években egy új lábat kezdett kiépíteni a vállalkozásának – beszállt a vendéglátó bizniszbe.
Beast Burger néven 2020 végén indította el házhozszállítós modellben a saját “étteremláncát”. Az akkor, külföldön leginkább trendi “ghost kitchen” trended meglovagolva független éttermeket vont be, akik a limitált alig 3-4 hamburgerből álló menüjét előállították. Az eredetileg 300 egységgel induló hálózat ma már 1000 lokációra duzzadt, egy tavaly nyári nyilatkozat alapján pedig alig fél év alatt mintegy 100 millió dolláros forgalmat generált.
Most jutott el arra a pontra a márka, hogy látogatható, vendégtérrel is rendelkező éttermet is nyitott. Ez azért is fontos mérföldkő, mert eddig csupán házhoz lehetett rendelni az étterem burgereit. A nyitás napján annyian látogatták meg az éttermet, hogy az állítólag megdöntötte a 24 óra alatt eladott legtöbb hamburger rekordját – habár ezt a számontartó Guinness World Records eddig nem igazolta vissza.
Továbbra is enigma marad a hálózat ugyanis versenytársaival szemben a Beast Burger nem kínál sok újdonságot a nevét fémjelző YouTube személyiségen túl. Ha viszont a házhozszállítós modellhez hasonló ütemben sikerül letarolnia a piacot, akkor egy új problémával kell majd szembenéznie az amúgy biztos alapokon nyugvó étteremóriásoknak – egy olyan hálózat jelenik meg ugyanis a piacon, mely papírforma szerint nem kéne, hogy sikeresen működjön és mégis annak bizonyul.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.