Az Egyesült Államok egyik ételfutár-óriása a DoorDash készített felmérést az amerikai gyorséttermi piacról és leginkább a fogyasztói szokásokról benne. A házhozszállítás és az elvitelre rendelés továbbra is növekvő arányban választják a vendégek. A felmérésben résztvevők 83%-a rendelt legalább annyiszor vagy több alkalommal ilyen módon étteremben, minthogy beült volna.
Változott ugyanakkor az első kapcsolatfelvétel módja. A jelenlegi helyzet kialakulása előtt többnyire az utcában vagy a munkahelyhez, lakóhelyhez közel eső éttermeket séta közben fedezték fel az emberek. Így az sem meglepő, hogy a 2021-as lezárások közepette a legtöbben a hozzájuk közel eső éttermekből rendeltek, hiába nyílt meg a kapu előttük, hogy akár távolabbi helyeket is kipróbáljanak hasonló kiszállítási idő mellett. 2022-re ez is megváltozott a DoorDash felmérése szerint, 60%-al nőtt azok száma, akik már a házhozszállító app-ban (itthon ez lenne a Food Panda vagy a Wolt) vagy annak weboldalán hallanak először egy adott éttermről. 35%-kal nőtt azoknak a száma, akik egyből az étterem honlapjára vagy applikációjára érkeznek rendelés céljából. Ez utóbbi szám jól mutatja, hogy az éttermek is kezdenek nyitni a digitalizáció felé a pandémia okozta sokk után pedig inkább saját megoldásokat fejlesztenek, ahelyett, hogy egy centralizált házhozszállító rendszertől függenének.
Az online rendelés megnyitotta a kapukat a kísérletező fogyasztók előtt is. Ez az a réteg, aki mindig az újat keresi, az éttermek személyes lelátogatása ezt azonban kihívássá teheti. A házhozszállításnál nincsenek ilyen kihívások és a fogyasztók 92%-a maga is állandó rendszerességgel rendel új, korábban még ki nem próbált fogást. 60%-uk pedig már próbált ki új, ismeretlen éttermet ilyen módon.
Jellemző, hogy ha néhány éves lemaradással is, de ezek a külföldi felmérések hazánkban is releváns előrejelzést adnak. A vezető házhozszállító appok között a Grubhub-ot például 2004-ben alapították, míg hazánkban a Food Panda elődje a NetPincér csak 2012-ben látott napvilágot. Ennek ellenére nem biztos, hogy a trendek hazánkban is ilyen irányban folytatódnak könnyen lehet ugyanis, hogy a jogi környezet a jövőben ellehetetleníti a hasonló szolgáltatások működését. A korábban katásként működő futárok lehetővé tették a megfizethető munkaerő legitim bevonását a rendszerbe – most viszont kétes, hogy milyen irányt vesznek a házhoz szállító cégek. Az árak ragadósak, infláció mellett könnyen elszállnak, de le már nehezen mennek. Amennyiben a jogi környezet változása miatt a futár cégeknek jelentősen árat kell emelniük, akkor könnyen túlzottan is megdrágulhat a szolgáltatásuk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.