Kísérletező gasztro hálózatok kutatják a jövő megoldását
A pandémia ugyan lecsengett, de a gasztro szektor - főleg külföldön - még mindig nyögi az utóhatásait. A legnagyobb franchise hálózatokban a vendégterek egyik pillanatról a másikra kiürültek a partnereknek viszont továbbra is fenn kellett tartania az egységet a korlátozások közepette is. Habár a franchise szektor jobban vette a kihívást az önállóan működő vendéglátó egységekhez képest, a legtöbb hálózatban átdolgozták a jövőben nyíló éttermek alaprajzát.
A legnagyobb brandek sorra mutattak - és mutatnak be a mai napig - drive-thru-ra épülő koncepciókat: olyan egységeket, melyekben a vendégtér helyett az úttestre és az áthaladó autós forgalomra helyeznék a hangsúlyt. A Sonic Drive-In franchise hálózatának a maga 3000 egységével alig negyed annyi étterme van, mint a McDonald's-nak - az utóbbi 0.3%-os forgalom növekedésével szemben azonban a Sonic a járvány időszakban 21.2%-os növekedést tudott produkálni. Ennek oka, hogy az étteremlánc alapból a drive-thru modellre volt alapozva és kevés hangsúlyt fektettek a vendégtérre. Talán ez a siker is hozzájárult ahhoz, hogy a szintén közismert Taco Bell franchise idén már egy olyan egység terveit mutatta be, melyben egyszerre 4 autós vendéget is ki tudnak szolgálni.
A drive-thru mellett a másik nagy trend a házhozszállításból próbált meríteni: megjelentek a szellemkonyhák. Olyan éttermek alakultak ki ahol se drive-thru, se vendégtér nem volt - a vendég kizárólag rendeléssel fogyaszthatott. A trend hazánkban kevésbé terjedt el, de Amerikában több franchise hálózat is sikerrel használta ki, hogy piaci babérokra törjön vele.
Most viszont egy bizonytalan időszakba érkezett a gasztro-szektor. A hálózatok a következő nagy dobást keresik, hiszen sem drive-thru, sem a szellemkonyha nem kínál olyan versenyelőnyt már, mint a pandémia alatt. Érdekes próbálkozások vannak, de a legnagyobb láncok is bizonytalannak tűnnek az irányt illetően. A Kraft a metaverzum trendeket akarja meglovagolni és virtuális éttermet nyitna NFT-kkel körítve. A Panera Bread pékség hálózat pedig a szellemkonyhák továbbgondolt változatával, az online rendelések átvételéhez nyitott egy "kiadóablak-szerű" lokációt, ahol helyben nem csak app-on keresztül lehet vásárolni. A Chick-fil-A az autonóm robotfutárokban látja a jövőt és önjáró kocsikkal viszi házhoz a rendeléseket. Mindemellett egyre több étterem kísérletezik a humanoid munkaerő leváltásával, a White Castle után a Wing Zone is beélesítette a Miso Robotics automata rendszerét mely önállóan tud sültkrumplit és egyéb fogásokat elkészíteni.
Egyenlőre nem tudni melyik megoldás lesz a tuti, de a legnagyobb láncok nem állnak le a kísérletezéssel, hogy megtalálják az előretörés kulcsát az állandó versenyben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.