Végleg kivonul a McDonald's Oroszországból 30 év után

A világ legnagyobb hamburger-lánca az Oroszországban található mintegy 850 éttermének 84%-kát eddig saját tulajdonban tartotta, most azonban önként lemond róluk a hálózat - közel másfél milliárd dollárért.
Még márciusban döntött úgy a McDonald's, hogy bezárja az éttermeit az országban, a Pushkin téren található ikonikus egységével együtt, mely annó a virágzó kapitalizmus betörésének jelképe volt az omladozó Szovjetunióban. Akkoriban a franchise hálózat jelképezte a hidegháborús ellentétek enyhülését és az első valódi lehetőség volt a helyieknek a nyugati ételek megkóstolására - még akkor is ha egyetlen hamburger ára többszöröse volt a városban élők napi költségvetésének.
"Egyesek szerint az lenne a helyes, ha tovább maradnánk, ételt és munkahelyeket biztosítva több tízezer embernek." Írta Chris Kempczinski a McDonald's CEO-ja egy levélben alkalmazottainak. - "Ugyanakkor lehetetlen hátat fordítani a humanitárius krízisnek, melyet a háború okozott Ukrajnában."
A 62 000 dolgozó egyelőre kapja a fizetését, és a McDonald’s ígéri egészen az éttermek eladásáig biztosítja a munkavállalók bérét.
Habár a McDonald's éttermeinek jelentős többsége bezárt, néhány franchise egység nyitva maradt így is kihasználva a márka iránt robbanásszerűen növekvő fogyasztói igényeket. A hétvégéken hosszú sorok alakultak ki például az étteremlánc egyik egységében Moszkvában, a főváros egyetlen McDonald's éttermében, amely még nyitva maradt.
A McDonald's tavaly a teljes bevételének mintegy 9%-át, 2 milliárd dollárt termelt ki Oroszországban és Ukrajnában.
Habár egységtől most megválik a McDonald's a védjegyeit nem adja fel. A most végbemenő értékesítés után a névhasználat jogát, a logókat és a védjegyet mind visszavonja Oroszországban. Hosszútávon ez akár a visszatérésre is lehetőséget adhat az étteremláncnak, hiszen nem hagy maga után imposztorokat a piacon. A céghez közel álló források szerint a McDonald's éttermei a tervek szerint júniusban nyitnak ki ismét az új vezetés alatt.
A tranzakció egy nyilvánvaló veszteség a McDonald's számára, ugyanakkor jól mutatja azt az áldozatot melyet a nyugati cégek hajlandóak meghozni, hogy helytálljanak a márkájuk által képviselt értékek mellett. A McDonald's példáját követhetik más cégek is, mint például a Starbucks vagy éppen a Coca-Cola, akik eddig csak átmenetileg szüntették meg az értékesítést az országban, de akár véglegesen is kivonulhatnak onnan.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

1988 április 29-én Budapesten nyitotta meg kapuit az amerikai óriás első egységét hazánkban.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A McDonald's amerikai központjában most nevezték ki az első, fogyasztókért felelős vezetőt.
A 70-es években törtek be az első gyorséttermi márkák a japán piacra, ennek pedig nem csak piaci, hanem számos kulturális hatása is volt.
Sokáig lehetne beszélni a franchise üzleti vonzatairól, a lehetőségeiről és kockázatairól, a mérvadó statisztika szerint a partnerek mindössze 5%-a megy csődbe, ami piaci viszonylatban kiemelkedőnek számít. Azonban van emberi oldala is, hiszen a franchise legalább annyira szól a kapcsolat teremtésről, mint a pénzügyi sikerről.
legolvasottabb

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Az Arby’s erős 2015-ös értékesítési adatokat jelentett Amerikában. Most ugyanezt akarják látni külföldön, pl. Magyarországon is.
Lettország nem egy nagy piac, mégis többtucat sikeres koncepciónak ad otthont. Mostantól egy új, országos franchise portál könnyítheti meg a magyar márkák terjeszkedését a Balti régióban.
Petrov Krisztina háromgyermekes anyukaként vágott bele saját franchise vállalkozásába, miután találkozott az Indiso sóterápiával.
Komplex támogatás, megfelelő üzleti terv, a gyerekek szeretete és elhivatottság. Ez a receptje a tökéletes LCF Kids Klub nyelviskolának.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.