500 egység nyitása 3 év alatt?
Hogy áll a La Donuteria terjeszkedése a magyar piacon?
A magyarországi indulás egyelőre lassú, elsősorban a nyelvi akadályok miatt, ami új kihívást jelent számunkra. Például azt tapasztaltuk, hogy sok potenciális átvevő nem beszél angolul, ami természetesen problémákat okozhat. Ezért is dolgozunk jelenleg egy magyarul tudó fejlesztési menedzserrel, aki segít a növekedésben.
Látjuk, hogy Magyarországon is szeretik a fánkot, és örülünk, hogy nap mint nap frissen adhatjuk. A célunk, hogy a La Donuteria itt is lovebrand-é váljon és kialakuljon egy erős visszatérő vendégkör.
Jelenleg hány egység működik nálunk?
Megnyitottuk az első fánkozónkat Budapesten. Nyitás előtt izgatottan vártuk, hogy az lesz-e, mint Szlovákiában. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az embereknek tetszenek-e a fánkjaink, és a kóstoló vásárlók fokozatosan a mi nagyköveteinkké válnak.
A csapatmunka az egyik alapértékünk, csakúgy, mint az „ügyfélnek mindig igaza van” filozófia követése. Ebben az évben jelentős lépést tettünk, és meghatároztuk a vállalati értékeket, az általunk képviselt jövőképet és azt a szerepet, amit a holnap világában szeretnénk betölteni. Küldetésünk, hogy örömet tegyünk vendégeink asztalára, kapcsolatot teremtsünk vásárlóinkkal, valamint azzal a közösséggel, amelyben élünk és fejlődünk. Célunk, hogy a fánkozás jövője legyünk, és büszkén álljunk a világ 10 legjobb fánkozója között.
A La Donuteria jelenleg mint lovebrand terjeszkedik. Mennyire fontos összetevője ez a sikernek?
A lovebrand azt jelenti, hogy az ügyfél hogyan lát minket. Nem az a cél, hogy a vásárlók, a környezet vagy a versenytársak lovebrand-nak nevezzenek minket. Nem így alakul ki, hanem ez a koncepció folyamatos fejlődésének az eredménye. Örülünk, hogy vásárlóink megszerettek minket, ugyanakkor továbbra is szeretnénk megőrizni azt az alázatot, ami a sikerhez elengedhetetlen. Nem akarunk egy újabb kávézó lenni a városban, egy a sok közül, pont fordítva - egyedi, összetéveszthetetlen és felejthetetlen élmény adunk mindenkinek, aki nálunk jár.
Egy olyan légkört teremtünk az éttermekben, ahol az emberek elengedhetik magukban, megfeledkezhetnek a külvilágról és kötetlenül beszélgethetnek a barátaikkal, ismerőseikkel. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az arculat, a termékeink és a vásárlási élményünk ebbe a képbe illeszkedjen.
Milyen kiválasztási folyamaton mennek végig leendő franchise partnereitek?
Az átvevő kiválasztása összetett feladat, és nagy türelmet igényel, hiszen a partner képviseli a teljes márkát a későbbiekben. A túl gyors kiválasztás elsőre jónak tűnhet, ám hosszabb távon számos problémához vezethet. Csak olyanokkal dolgozunk együtt, akik beleillenek a La Donuteria által képviselt hozzáállásba, gondolkodásmódba.
Milyen feltételeknek kell a jelentkezőknek megfelelniük?
A beszélgetés elején mindig a koncepció tőkeigényét beszéljük át, hiszen sokszor ez a vízválasztó. Egy La Donuteria megnyitásához legalább 12 millió forintra szükséges van. Amennyiben a partner rendelkezik a megfelelő a tőkével, akkor indul el az átvevő kiválasztási folyamata, melynek során bemutatjuk neki a koncepciót, illetve megismerjük magát az egyént is.
A mi feladatunk annak a kiderítése, hogy a jelölt rendelkezik-e a megfelelő tapasztalattal, valamint személyiséggel a projekt kezeléséhez. Mert a működés során az átvevőnek olyan problémákkal kell szembenéznie, amelyeket meg kell tudnia oldani, motiválnia kell magát és csapatát, innovatívnak kell lennie. Ezek a kvalitások tesznek különbséget a sikeres és a sikertelen átvevő között.
Melyek egy La Donuteria partner legfontosabb feladatai?
A franchise átvevő felelős az egységért és annak a napi működéséért. Ide tartozik a vendégekkel és az alkalmazottakkal való kommunikáció, az alapanyagok rendelése, a belső folyamatok menedzselése, a helyi marketing és még sok más. Természetesen a rendszergazda kezdetben részt vesz a teljes folyamatban.
Mik a hálózat a tervei 2022-re?
Célunk, hogy a TOP 10 fánkozó váljunk a világban. Ennek a megvalósításához támogatnunk kell jelenlegi partnereinket ebben a nehéz időszakban. Tisztában vagyunk a valósággal, hogy csak akkor lehetünk sikeresek, ha minden egyes átvevőnk sikeres. Ezért az a tervünk, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol partnereink fejlődhetnek és növekedhetnek. Ha ez sikerül, akkor a hosszú távú célok következnek.
2025-re szeretnénk elérni, hogy 500 franchise átvevőnk legyen. Az elmúlt 2 év kicsit lelassította a terjeszkedést, de terveinket nem adtuk fel. Azokban a városokban szeretnénk megvetni a lábunkat, ahol már sikerült legalább egy fánkozót nyitnunk, például Párizsban, Barcelonában, Münchenben vagy éppen Dublinban. Ha már van legalább egy üzlet, könnyebbé válik a növekedés.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.