500 egység nyitása 3 év alatt?

Szorgos kezek / Az átvevő felelős vállalkozása napi működéséért. Különösen ügyfelekkel, alkalmazottakkal kell dolgoznia, alapanyagokat kell rendelnie, irányítania kell a vállalaton belüli folyamatokat, valamint a helyi marketinget.
Péntek
2022.01.14.
Magyarországon jelenleg több legalább nagy városban tervezünk új fánkozót nyitni” – árulta el Peter Straňák, a La Donuteria hálózat tulajdonosa.”
 

 

Hogy áll a La Donuteria terjeszkedése a magyar piacon?

A magyarországi indulás egyelőre lassú, elsősorban a nyelvi akadályok miatt, ami új kihívást jelent számunkra. Például azt tapasztaltuk, hogy sok potenciális átvevő nem beszél angolul, ami természetesen problémákat okozhat. Ezért is dolgozunk jelenleg egy magyarul tudó fejlesztési menedzserrel, aki segít a növekedésben.

Látjuk, hogy Magyarországon is szeretik a fánkot, és örülünk, hogy nap mint nap frissen adhatjuk. A célunk, hogy a La Donuteria itt is lovebrand-é váljon és kialakuljon egy erős visszatérő vendégkör. 

Jelenleg hány egység működik nálunk?

Megnyitottuk az első fánkozónkat Budapesten. Nyitás előtt izgatottan vártuk, hogy az lesz-e, mint Szlovákiában. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az embereknek tetszenek-e a fánkjaink, és a kóstoló vásárlók fokozatosan a mi nagyköveteinkké válnak. 

A csapatmunka az egyik alapértékünk, csakúgy, mint az „ügyfélnek mindig igaza van” filozófia követése. Ebben az évben jelentős lépést tettünk, és meghatároztuk a vállalati értékeket, az általunk képviselt jövőképet és azt a szerepet, amit a holnap világában szeretnénk betölteni. Küldetésünk, hogy örömet tegyünk vendégeink asztalára, kapcsolatot teremtsünk vásárlóinkkal, valamint azzal a közösséggel, amelyben élünk és fejlődünk. Célunk, hogy a fánkozás jövője legyünk, és büszkén álljunk a világ 10 legjobb fánkozója között.

A La Donuteria jelenleg mint lovebrand terjeszkedik. Mennyire fontos összetevője ez a sikernek?

A lovebrand azt jelenti, hogy az ügyfél hogyan lát minket. Nem az a cél, hogy a vásárlók, a környezet vagy a versenytársak lovebrand-nak nevezzenek minket. Nem így alakul ki, hanem ez a koncepció folyamatos fejlődésének az eredménye. Örülünk, hogy vásárlóink megszerettek minket, ugyanakkor továbbra is szeretnénk megőrizni azt az alázatot, ami a sikerhez elengedhetetlen. Nem akarunk egy újabb kávézó lenni a városban, egy a sok közül, pont fordítva - egyedi, összetéveszthetetlen és felejthetetlen élmény adunk mindenkinek, aki nálunk jár. 

Egy olyan légkört teremtünk az éttermekben, ahol az emberek elengedhetik magukban, megfeledkezhetnek a külvilágról és kötetlenül beszélgethetnek a barátaikkal, ismerőseikkel. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az arculat, a termékeink és a vásárlási élményünk ebbe a képbe illeszkedjen. 

Milyen kiválasztási folyamaton mennek végig leendő franchise partnereitek?

Az átvevő kiválasztása összetett feladat, és nagy türelmet igényel, hiszen a partner képviseli a teljes márkát a későbbiekben. A túl gyors kiválasztás elsőre jónak tűnhet, ám hosszabb távon számos problémához vezethet. Csak olyanokkal dolgozunk együtt, akik beleillenek a La Donuteria által képviselt hozzáállásba, gondolkodásmódba.

Milyen feltételeknek kell a jelentkezőknek megfelelniük?

A beszélgetés elején mindig a koncepció tőkeigényét beszéljük át, hiszen sokszor ez a vízválasztó. Egy La Donuteria megnyitásához legalább 12 millió forintra szükséges van. Amennyiben a partner rendelkezik a megfelelő a tőkével, akkor indul el az átvevő kiválasztási folyamata, melynek során bemutatjuk neki a koncepciót, illetve megismerjük magát az egyént is. 

A mi feladatunk annak a kiderítése, hogy a jelölt rendelkezik-e a megfelelő tapasztalattal, valamint személyiséggel a projekt kezeléséhez. Mert a működés során az átvevőnek olyan problémákkal kell szembenéznie, amelyeket meg kell tudnia oldani, motiválnia kell magát és csapatát, innovatívnak kell lennie. Ezek a kvalitások tesznek különbséget a sikeres és a sikertelen átvevő között.

Melyek egy La Donuteria partner legfontosabb feladatai? 

A franchise átvevő felelős az egységért és annak a napi működéséért. Ide tartozik a vendégekkel és az alkalmazottakkal való kommunikáció, az alapanyagok rendelése, a belső folyamatok menedzselése, a helyi marketing és még sok más. Természetesen a rendszergazda kezdetben részt vesz a teljes folyamatban. 

Mik a hálózat a tervei 2022-re?

Célunk, hogy a TOP 10 fánkozó váljunk a világban. Ennek a megvalósításához támogatnunk kell jelenlegi partnereinket ebben a nehéz időszakban. Tisztában vagyunk a valósággal, hogy csak akkor lehetünk sikeresek, ha minden egyes átvevőnk sikeres. Ezért az a tervünk, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol partnereink fejlődhetnek és növekedhetnek. Ha ez sikerül, akkor a hosszú távú célok következnek.

2025-re szeretnénk elérni, hogy 500 franchise átvevőnk legyen. Az elmúlt 2 év kicsit lelassította a terjeszkedést, de terveinket nem adtuk fel. Azokban a városokban szeretnénk megvetni a lábunkat, ahol már sikerült legalább egy fánkozót nyitnunk, például Párizsban, Barcelonában, Münchenben vagy éppen Dublinban. Ha már van legalább egy üzlet, könnyebbé válik a növekedés.


A vendégek ízlése szerint / „A La Donuteria partnereinek illeszkednie kell a vállalati kultúránkba. Csak így tud segíteni egy olyan márka felépítésében, amelyet a vásárlók szeretnek.” – teszi hozzá Petr Donňák, a La Donuteria tulajdonosa.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.