500 egység nyitása 3 év alatt?
Hogy áll a La Donuteria terjeszkedése a magyar piacon?
A magyarországi indulás egyelőre lassú, elsősorban a nyelvi akadályok miatt, ami új kihívást jelent számunkra. Például azt tapasztaltuk, hogy sok potenciális átvevő nem beszél angolul, ami természetesen problémákat okozhat. Ezért is dolgozunk jelenleg egy magyarul tudó fejlesztési menedzserrel, aki segít a növekedésben.
Látjuk, hogy Magyarországon is szeretik a fánkot, és örülünk, hogy nap mint nap frissen adhatjuk. A célunk, hogy a La Donuteria itt is lovebrand-é váljon és kialakuljon egy erős visszatérő vendégkör.
Jelenleg hány egység működik nálunk?
Megnyitottuk az első fánkozónkat Budapesten. Nyitás előtt izgatottan vártuk, hogy az lesz-e, mint Szlovákiában. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az embereknek tetszenek-e a fánkjaink, és a kóstoló vásárlók fokozatosan a mi nagyköveteinkké válnak.
A csapatmunka az egyik alapértékünk, csakúgy, mint az „ügyfélnek mindig igaza van” filozófia követése. Ebben az évben jelentős lépést tettünk, és meghatároztuk a vállalati értékeket, az általunk képviselt jövőképet és azt a szerepet, amit a holnap világában szeretnénk betölteni. Küldetésünk, hogy örömet tegyünk vendégeink asztalára, kapcsolatot teremtsünk vásárlóinkkal, valamint azzal a közösséggel, amelyben élünk és fejlődünk. Célunk, hogy a fánkozás jövője legyünk, és büszkén álljunk a világ 10 legjobb fánkozója között.
A La Donuteria jelenleg mint lovebrand terjeszkedik. Mennyire fontos összetevője ez a sikernek?
A lovebrand azt jelenti, hogy az ügyfél hogyan lát minket. Nem az a cél, hogy a vásárlók, a környezet vagy a versenytársak lovebrand-nak nevezzenek minket. Nem így alakul ki, hanem ez a koncepció folyamatos fejlődésének az eredménye. Örülünk, hogy vásárlóink megszerettek minket, ugyanakkor továbbra is szeretnénk megőrizni azt az alázatot, ami a sikerhez elengedhetetlen. Nem akarunk egy újabb kávézó lenni a városban, egy a sok közül, pont fordítva - egyedi, összetéveszthetetlen és felejthetetlen élmény adunk mindenkinek, aki nálunk jár.
Egy olyan légkört teremtünk az éttermekben, ahol az emberek elengedhetik magukban, megfeledkezhetnek a külvilágról és kötetlenül beszélgethetnek a barátaikkal, ismerőseikkel. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az arculat, a termékeink és a vásárlási élményünk ebbe a képbe illeszkedjen.
Milyen kiválasztási folyamaton mennek végig leendő franchise partnereitek?
Az átvevő kiválasztása összetett feladat, és nagy türelmet igényel, hiszen a partner képviseli a teljes márkát a későbbiekben. A túl gyors kiválasztás elsőre jónak tűnhet, ám hosszabb távon számos problémához vezethet. Csak olyanokkal dolgozunk együtt, akik beleillenek a La Donuteria által képviselt hozzáállásba, gondolkodásmódba.
Milyen feltételeknek kell a jelentkezőknek megfelelniük?
A beszélgetés elején mindig a koncepció tőkeigényét beszéljük át, hiszen sokszor ez a vízválasztó. Egy La Donuteria megnyitásához legalább 12 millió forintra szükséges van. Amennyiben a partner rendelkezik a megfelelő a tőkével, akkor indul el az átvevő kiválasztási folyamata, melynek során bemutatjuk neki a koncepciót, illetve megismerjük magát az egyént is.
A mi feladatunk annak a kiderítése, hogy a jelölt rendelkezik-e a megfelelő tapasztalattal, valamint személyiséggel a projekt kezeléséhez. Mert a működés során az átvevőnek olyan problémákkal kell szembenéznie, amelyeket meg kell tudnia oldani, motiválnia kell magát és csapatát, innovatívnak kell lennie. Ezek a kvalitások tesznek különbséget a sikeres és a sikertelen átvevő között.
Melyek egy La Donuteria partner legfontosabb feladatai?
A franchise átvevő felelős az egységért és annak a napi működéséért. Ide tartozik a vendégekkel és az alkalmazottakkal való kommunikáció, az alapanyagok rendelése, a belső folyamatok menedzselése, a helyi marketing és még sok más. Természetesen a rendszergazda kezdetben részt vesz a teljes folyamatban.
Mik a hálózat a tervei 2022-re?
Célunk, hogy a TOP 10 fánkozó váljunk a világban. Ennek a megvalósításához támogatnunk kell jelenlegi partnereinket ebben a nehéz időszakban. Tisztában vagyunk a valósággal, hogy csak akkor lehetünk sikeresek, ha minden egyes átvevőnk sikeres. Ezért az a tervünk, hogy olyan környezetet teremtsünk, ahol partnereink fejlődhetnek és növekedhetnek. Ha ez sikerül, akkor a hosszú távú célok következnek.
2025-re szeretnénk elérni, hogy 500 franchise átvevőnk legyen. Az elmúlt 2 év kicsit lelassította a terjeszkedést, de terveinket nem adtuk fel. Azokban a városokban szeretnénk megvetni a lábunkat, ahol már sikerült legalább egy fánkozót nyitnunk, például Párizsban, Barcelonában, Münchenben vagy éppen Dublinban. Ha már van legalább egy üzlet, könnyebbé válik a növekedés.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.