Növekszik az igény a fogyasztó megértésére

McDonald's
McDonald's / Az étteremlánc csak egy sok cég közül, ahol megjelent az utóbbi időben az "új" vezetői pozíció
Hétfő
2021.12.13.
A McDonald's amerikai központjában most nevezték ki az első, fogyasztókért felelős vezetőt.
 

Az angol CEO (chief executive officer) kifejezés ismerős lehet sokaknak, talán még a CTO (technical) és CFO (financial) sem teljesen idegen, de a CCO (chief customer officer) pozíció fontosságát csak most kezdik felismerni a nagy vállalatok. Októberben például az Under Armour nevezte ki első CCO-ját, annak érdekében, hogy felvegye a versenyt az olyan piacvezető játékosokkal, mint az Adidas vagy a Nike.

A viszonylag új vezetői pozíció célja a gyorsan változó fogyasztói környezettel való lépéstartás. Az elmúlt évben több ismert név is először nevezett ki a vásárlók megismeréséért és kezeléséért felelős vezetőt. A legtöbb hálózat eddig a termékre vagy a szolgáltatáspalettára helyezte a hangsúlyt, a pandémia alatt viszont az online térbe áthelyezkedő piac miatt kiélesedő versenyben megnőtt az igény a fogyasztókkal való kapcsolattartásra. A lezárások során különösen érezhető volt a vásárlók hirtelen eltűnése amely, az olyan éttermek esetében, mint a McDonald's igazán fájdalmasnak bizonyult.

Az IBM Institute for Business Value 2021-es felmérése alapján, melyben 3000 cégvezetőt kérdeztek meg a fogyasztói élmény javítása és az erősebb fogyasztói kapcsolatok kiépítése volt a top prioritás a nagy cégeknél.

Hasonló vezetői pozíciók eddig is voltak, de a Gartner 2019-es tanulmánya alapján a megkérdezett 401 cég 90%-ánál volt hasonló igazgató. Ugyanez a szám két évvel korábban 2017-ben még csak 61% volt és a 2020-ban további jelentős növekedéssel lehetett számolni.

Az új vezetők feladatköre egyfajta keveréke a meglévő marketing, branding és sales szerepeknek, ehhez pedig a CCO-k online forrásból származó adatokra támaszkodnának. Hasonló szerepe lesz Manu Steijaert-nek, a McDonald's júliusban kinevezett globális fogyasztókért felelős vezetőjének.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.