Növekszik az igény a fogyasztó megértésére

Az angol CEO (chief executive officer) kifejezés ismerős lehet sokaknak, talán még a CTO (technical) és CFO (financial) sem teljesen idegen, de a CCO (chief customer officer) pozíció fontosságát csak most kezdik felismerni a nagy vállalatok. Októberben például az Under Armour nevezte ki első CCO-ját, annak érdekében, hogy felvegye a versenyt az olyan piacvezető játékosokkal, mint az Adidas vagy a Nike.
A viszonylag új vezetői pozíció célja a gyorsan változó fogyasztói környezettel való lépéstartás. Az elmúlt évben több ismert név is először nevezett ki a vásárlók megismeréséért és kezeléséért felelős vezetőt. A legtöbb hálózat eddig a termékre vagy a szolgáltatáspalettára helyezte a hangsúlyt, a pandémia alatt viszont az online térbe áthelyezkedő piac miatt kiélesedő versenyben megnőtt az igény a fogyasztókkal való kapcsolattartásra. A lezárások során különösen érezhető volt a vásárlók hirtelen eltűnése amely, az olyan éttermek esetében, mint a McDonald's igazán fájdalmasnak bizonyult.
Az IBM Institute for Business Value 2021-es felmérése alapján, melyben 3000 cégvezetőt kérdeztek meg a fogyasztói élmény javítása és az erősebb fogyasztói kapcsolatok kiépítése volt a top prioritás a nagy cégeknél.
Hasonló vezetői pozíciók eddig is voltak, de a Gartner 2019-es tanulmánya alapján a megkérdezett 401 cég 90%-ánál volt hasonló igazgató. Ugyanez a szám két évvel korábban 2017-ben még csak 61% volt és a 2020-ban további jelentős növekedéssel lehetett számolni.
Az új vezetők feladatköre egyfajta keveréke a meglévő marketing, branding és sales szerepeknek, ehhez pedig a CCO-k online forrásból származó adatokra támaszkodnának. Hasonló szerepe lesz Manu Steijaert-nek, a McDonald's júliusban kinevezett globális fogyasztókért felelős vezetőjének.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.