Nemzetközi terjeszkedésbe kezd egy kávézólánc a szomszédból
2015-ben indult útjára a Meron kávézó, az új elképzelésre épülő román lánc már a kezdetektől a franchise terjeszkedésre készült. A hálózatnak jelenleg 19 egysége van Romániában és éppen a nemzetközi expanzióra készül Európában - így rögtön a szomszédban hazánk is a célkeresztjébe került.
A reggeli kávé kultúráját leginkább a reggeli feltöltődéshez kötik az emberek, ezért nem véletlen asszociálunk a reggel munkába rohanó irodistákra kezükben egy pohár kávéval. Azt hinné az ember, hogy a kávéfőzőgépek elterjedésével és a kapszulás megoldások térnyerésével elapad az igény a kávézóláncok iránt. Mégse így lett és ezt leginkább a közösségi funkcióiknak köszönhetik.
A Business Wire felmérése szerint 2020-ben 102 milliárd dollárt ért a kávézó piac, de 2021 és 2026 között évente még további 4.28%-os növekedésre számítanak. A Meron Románia legnagyobb kávékülönlegességeket kínáló hálózata. Maga a "Meron" szó a görög "napok" kifejezésből ered. A hálózat küldetése ugyanis, hogy kínálatával valami újat és érdekeset csempésszen a vendégek mindennapjaiba. A minimalista belsőépítészet, a világítás, a geometrikus dizájnra épülő arculat mind hozzájárul a lánc egyedi megjelenéséhez.
A Meron közvetlenül a termelőktől veszi a kávébabot, amelyet frissen pörkölnek a cég saját üzemében Erdélyben, innen ered a népszerű szlogenjük-is "Frissen pörkölt kávé Erdélyből". "Osztozunk a termelőkkel a kávé iránti szenvedélyünkben, a farmerek a folyamat minden szakaszát ellenőrzik, a termesztéstől, a beszedésen át egészen a feldolgozásig." mondta Crina Ciocian a hálózat franchise igazgatója.
A Meron nemzetközi partnereit keresi, akik a megfelelő vezetői képességekkel felruházva elindíthatják a hálózat terjeszkedését saját országukban. Előny, ha inspirálni tudják a csapatukat, a közös cél elérése érdekében, ehhez pedig elvárás a megfelelő kommunikációs és menedzsment képesség. Franchise átvevőként emellett a dokumentációban és szerződésekben leírt előírásoknak is meg kell felelnie a leendő partnernek.
Minimalista megjelenés / Friss külsővel különbözteti meg magát versenytársaitól BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Intenzívebb expanzió
/2015.06.15.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.