Nemzetközi terjeszkedésbe kezd egy kávézólánc a szomszédból
2015-ben indult útjára a Meron kávézó, az új elképzelésre épülő román lánc már a kezdetektől a franchise terjeszkedésre készült. A hálózatnak jelenleg 19 egysége van Romániában és éppen a nemzetközi expanzióra készül Európában - így rögtön a szomszédban hazánk is a célkeresztjébe került.
A reggeli kávé kultúráját leginkább a reggeli feltöltődéshez kötik az emberek, ezért nem véletlen asszociálunk a reggel munkába rohanó irodistákra kezükben egy pohár kávéval. Azt hinné az ember, hogy a kávéfőzőgépek elterjedésével és a kapszulás megoldások térnyerésével elapad az igény a kávézóláncok iránt. Mégse így lett és ezt leginkább a közösségi funkcióiknak köszönhetik.
A Business Wire felmérése szerint 2020-ben 102 milliárd dollárt ért a kávézó piac, de 2021 és 2026 között évente még további 4.28%-os növekedésre számítanak. A Meron Románia legnagyobb kávékülönlegességeket kínáló hálózata. Maga a "Meron" szó a görög "napok" kifejezésből ered. A hálózat küldetése ugyanis, hogy kínálatával valami újat és érdekeset csempésszen a vendégek mindennapjaiba. A minimalista belsőépítészet, a világítás, a geometrikus dizájnra épülő arculat mind hozzájárul a lánc egyedi megjelenéséhez.
A Meron közvetlenül a termelőktől veszi a kávébabot, amelyet frissen pörkölnek a cég saját üzemében Erdélyben, innen ered a népszerű szlogenjük-is "Frissen pörkölt kávé Erdélyből". "Osztozunk a termelőkkel a kávé iránti szenvedélyünkben, a farmerek a folyamat minden szakaszát ellenőrzik, a termesztéstől, a beszedésen át egészen a feldolgozásig." mondta Crina Ciocian a hálózat franchise igazgatója.
A Meron nemzetközi partnereit keresi, akik a megfelelő vezetői képességekkel felruházva elindíthatják a hálózat terjeszkedését saját országukban. Előny, ha inspirálni tudják a csapatukat, a közös cél elérése érdekében, ehhez pedig elvárás a megfelelő kommunikációs és menedzsment képesség. Franchise átvevőként emellett a dokumentációban és szerződésekben leírt előírásoknak is meg kell felelnie a leendő partnernek.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.