Összetűzés a csirkés hálózatok között

A Chick-fil-a az Egyesült Államok egyik népszerű burger lánca a rántottcsirkés szendvicseivel és vallásos gyökereivel különböztette meg magát a versenytársaitól. A hálózat alapítója S. Truett Cathy döntött úgy, hogy vasárnaponta valamennyi egység zárva tart, hogy alkalmazottai több időt tölthessenek családjukkal és el tudjanak menni a templomba. Az elsőre idejét múltnak tűnő rendelkezés a mai napig megállta a helyét és az egy nap kiesés ellenére nem érintette negatívan a Chick-fil-a működését.
Júniusban a Pride hónap keretében a legtöbb franchise hálózat külön promócióval készült az LGBTQ+ közösségeknek. Köztük volt a Burger King is, aki az új csirkés szendvicsének eladásai után hamburgerenként 40 centet, összesen 250 ezer dollárt ajánlott fel az egyik legnagyobb LGBTQ+ ügyeket támogató alapítványnak. Egy tweet-ben külön írtak a promócióról és egyben utalást tettek a Chick-fil-a-re is azzal, hogy a promóció "még vasárnap is elérhető lesz" - egy nyilvánvaló provokáció csirkés lánc felé.
A Chick-fil-a egy könnyű célpontot ad a legtöbb nagy hálózat PR osztályának. A vallásos működés azt is jelenti, hogy a hálózat kevésbé nyílt az LGBTQ+ közösség támogatására. Tovább rontja a helyzetüket, hogy a csirkés szendvicsek népszerűségének a növekedésével egyre több versenytársuk jelent meg a piacon. Legutóbb egy másik nagy hálózattal, a Popeyes-al kerültek összetűzésbe szintén a Twitter-en.
A Burger King beszólása egy egyértelmű próbálkozás arra, hogy fölényt szerezzenek a "csirkés szendvics háborúban", melyben mindig is a Chick-fil-a állt nyerésre. A csirkés hamburgerek aránya az éttermek kínálatában 420%-al nőtt 2019 és 2020 között, a Chick-fil-a-nek pedig 41%-os piaci részesedése van ebben a kategóriában még a McDonald's-ot is beelőzve a maga 27%-ával, nem is beszélve a Burger King 3%-áról.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.