Összetűzés a csirkés hálózatok között

Ch'king
Ch'king / A Burger King próbálkozása a amerikai csirkésszendvics piacon
Hétfő
2021.06.28.
Egy tweet-ben tett negatív utalást versenytársára a Burger King.
 

A Chick-fil-a az Egyesült Államok egyik népszerű burger lánca a rántottcsirkés szendvicseivel és vallásos gyökereivel különböztette meg magát a versenytársaitól. A hálózat alapítója S. Truett Cathy döntött úgy, hogy vasárnaponta valamennyi egység zárva tart, hogy alkalmazottai több időt tölthessenek családjukkal és el tudjanak menni a templomba. Az elsőre idejét múltnak tűnő rendelkezés a mai napig megállta a helyét és az egy nap kiesés ellenére nem érintette negatívan a Chick-fil-a működését.

Júniusban a Pride hónap keretében a legtöbb franchise hálózat külön promócióval készült az LGBTQ+ közösségeknek. Köztük volt a Burger King is, aki az új csirkés szendvicsének eladásai után hamburgerenként 40 centet, összesen 250 ezer dollárt ajánlott fel az egyik legnagyobb LGBTQ+ ügyeket támogató alapítványnak. Egy tweet-ben külön írtak a promócióról és egyben utalást tettek a Chick-fil-a-re is azzal, hogy a promóció "még vasárnap is elérhető lesz" - egy nyilvánvaló provokáció csirkés lánc felé.

A Chick-fil-a egy könnyű célpontot ad a legtöbb nagy hálózat PR osztályának. A vallásos működés azt is jelenti, hogy a hálózat kevésbé nyílt az LGBTQ+ közösség támogatására. Tovább rontja a helyzetüket, hogy a csirkés szendvicsek népszerűségének a növekedésével egyre több versenytársuk jelent meg a piacon. Legutóbb egy másik nagy hálózattal, a Popeyes-al kerültek összetűzésbe szintén a Twitter-en.

A Burger King beszólása egy egyértelmű próbálkozás arra, hogy fölényt szerezzenek a "csirkés szendvics háborúban", melyben mindig is a Chick-fil-a állt nyerésre. A csirkés hamburgerek aránya az éttermek kínálatában 420%-al nőtt 2019 és 2020 között, a Chick-fil-a-nek pedig 41%-os piaci részesedése van ebben a kategóriában még a McDonald's-ot is beelőzve a maga 27%-ával, nem is beszélve a Burger King 3%-áról.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.