Visszafelé sült el a Burger King marketing húzása

A nagy vállalatok folyamatosan az új, elsősorban online marketingcsatornákat keresik, idejétmúlt már a tv-reklám vagy az újsághirdetés. Az utóbbi évtizedben a közösségi média jelentette volt a trendi, majd pedig az online videós hirdetésekkel kezdtek el próbálkozni a cégek.
Napjainkban egyre nagyobb teret hódít a streamelés – élő videós közvetítés– főleg a gaming jellegű tartalmak népszerűek ebben a formátumban. A streamerek számos bevételi csatornával rendelkeznek, ezek közül az egyik az adomány. A stream nézői tetszőleges összeget ajándékozhatnak, cserébe az üzenetük megjelenik élőadásban, melyet gyakran a streamer vagy éppen egy gép olvassa fel a nézőknek.
A Burger King az ebben rejlő kiskaput használta ki, amikor 5 dollár ellenében erősen marketing szagú üzeneteket küldött nagy streamereknek élő adásba. Az ötletért felelős Ogilvy marketingügynökség külön felhasználókat hozott létre az üzenetek beküldéséhez, anélkül hogy előtte felvették volna a kapcsolatot velük.
A marketing kampány etikai problémája, hogy a streamer beleegyezése nélkül jelenített meg üzenetet annak csatornáján. Ez azt a látszatot keltheti, hogy a személy egyetért az üzenettel – ahogyan ezt legtöbbször egy szponzor esetében feltételezni szoktuk. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy egyes streamerek celeb kategóriába tartoznak, a nevüknek nagy súlya van és sokan felnéznek rájuk, ahogyan egy színész például hatalmas összeget tud kérni egy termék vagy márka szponzorálásáért úgy, ez a kiváltság őket is megérinti. A legtöbbször a streaming platformokon történő hirdetés külön egyezség alapján történik, a streamer egy logót jelenít meg, felolvas egy rövid szöveget vagy levetít a videót, ezért is ért sokakat a Burger King húzása rendkívül váratlanul. Fontos még megemlíteni, hogy hasonló szponzorációkért általában nem néhány dollárt szoktak fizetni a vállalatok, ahogyan azt a Burger King tette ebben az esetben.
Az elsőre kreatívnak és költséghatékonynak tűnő kampány inkább csak negatív visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a hálózat gyorsan fel is hagyott vele.
Fotók: Adage.com, Dexerto.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A McDonald’s két fronton is újra indítja a gyorséttermek háborúját.
Összeszedtük a lefurcsább, legvadabb ételeket, amik valaha gyorséttermek polcaira kerültek.
A világ 20 legígéretesebb koncepciója közé választották a Creppy Palacsintaházat, de hogyan teljesít itthon? Interjút készítettünk Oszlánczi Rékával, a hálózat alapítójával.
Az amerikai franchise hálózat ma mutatta be az új logóját, mely illeszkedik az elmúlt évek minimalista trendjébe.
Békéscsaba belvárosában nyitotta meg 93. magyarországi éttermét a hazai McDonald’s. A „Jövő Élménye” koncepciónak megfelelően az új autós egységnél kiemelt szerepet kapott az innováció és a digitális fejlesztés.
legolvasottabb

A franchise egy a Rendszergazda, és az átvevő közötti szerződéses kapcsolat, ami egyre népszerűbbé és népszerűbbé válik minden ágazatban.
Mit is jelent pontosan a gamification? Hogyan hat az ügyfélélményre, valóban növeli-e az értékesítések számát?
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
A szórakoztatóipar egy kisebb szegmenst képvisel a franchise szektorban, de a legérdekesebb koncepciók is általában innen kerülnek ki.
„Amióta becsatlakoztam, szerelmes lettem ebbe a területbe” indította a beszélgetést Szekeres-Szűcs Nikoletta a Stilianos diósdi franchise partnere.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.