Visszafelé sült el a Burger King marketing húzása

A nagy vállalatok folyamatosan az új, elsősorban online marketingcsatornákat keresik, idejétmúlt már a tv-reklám vagy az újsághirdetés. Az utóbbi évtizedben a közösségi média jelentette volt a trendi, majd pedig az online videós hirdetésekkel kezdtek el próbálkozni a cégek.
Napjainkban egyre nagyobb teret hódít a streamelés – élő videós közvetítés– főleg a gaming jellegű tartalmak népszerűek ebben a formátumban. A streamerek számos bevételi csatornával rendelkeznek, ezek közül az egyik az adomány. A stream nézői tetszőleges összeget ajándékozhatnak, cserébe az üzenetük megjelenik élőadásban, melyet gyakran a streamer vagy éppen egy gép olvassa fel a nézőknek.
A Burger King az ebben rejlő kiskaput használta ki, amikor 5 dollár ellenében erősen marketing szagú üzeneteket küldött nagy streamereknek élő adásba. Az ötletért felelős Ogilvy marketingügynökség külön felhasználókat hozott létre az üzenetek beküldéséhez, anélkül hogy előtte felvették volna a kapcsolatot velük.
A marketing kampány etikai problémája, hogy a streamer beleegyezése nélkül jelenített meg üzenetet annak csatornáján. Ez azt a látszatot keltheti, hogy a személy egyetért az üzenettel – ahogyan ezt legtöbbször egy szponzor esetében feltételezni szoktuk. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy egyes streamerek celeb kategóriába tartoznak, a nevüknek nagy súlya van és sokan felnéznek rájuk, ahogyan egy színész például hatalmas összeget tud kérni egy termék vagy márka szponzorálásáért úgy, ez a kiváltság őket is megérinti. A legtöbbször a streaming platformokon történő hirdetés külön egyezség alapján történik, a streamer egy logót jelenít meg, felolvas egy rövid szöveget vagy levetít a videót, ezért is ért sokakat a Burger King húzása rendkívül váratlanul. Fontos még megemlíteni, hogy hasonló szponzorációkért általában nem néhány dollárt szoktak fizetni a vállalatok, ahogyan azt a Burger King tette ebben az esetben.
Az elsőre kreatívnak és költséghatékonynak tűnő kampány inkább csak negatív visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a hálózat gyorsan fel is hagyott vele.
Fotók: Adage.com, Dexerto.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.