Visszafelé sült el a Burger King marketing húzása
A nagy vállalatok folyamatosan az új, elsősorban online marketingcsatornákat keresik, idejétmúlt már a tv-reklám vagy az újsághirdetés. Az utóbbi évtizedben a közösségi média jelentette volt a trendi, majd pedig az online videós hirdetésekkel kezdtek el próbálkozni a cégek.
Napjainkban egyre nagyobb teret hódít a streamelés – élő videós közvetítés– főleg a gaming jellegű tartalmak népszerűek ebben a formátumban. A streamerek számos bevételi csatornával rendelkeznek, ezek közül az egyik az adomány. A stream nézői tetszőleges összeget ajándékozhatnak, cserébe az üzenetük megjelenik élőadásban, melyet gyakran a streamer vagy éppen egy gép olvassa fel a nézőknek.
A Burger King az ebben rejlő kiskaput használta ki, amikor 5 dollár ellenében erősen marketing szagú üzeneteket küldött nagy streamereknek élő adásba. Az ötletért felelős Ogilvy marketingügynökség külön felhasználókat hozott létre az üzenetek beküldéséhez, anélkül hogy előtte felvették volna a kapcsolatot velük.
A marketing kampány etikai problémája, hogy a streamer beleegyezése nélkül jelenített meg üzenetet annak csatornáján. Ez azt a látszatot keltheti, hogy a személy egyetért az üzenettel – ahogyan ezt legtöbbször egy szponzor esetében feltételezni szoktuk. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy egyes streamerek celeb kategóriába tartoznak, a nevüknek nagy súlya van és sokan felnéznek rájuk, ahogyan egy színész például hatalmas összeget tud kérni egy termék vagy márka szponzorálásáért úgy, ez a kiváltság őket is megérinti. A legtöbbször a streaming platformokon történő hirdetés külön egyezség alapján történik, a streamer egy logót jelenít meg, felolvas egy rövid szöveget vagy levetít a videót, ezért is ért sokakat a Burger King húzása rendkívül váratlanul. Fontos még megemlíteni, hogy hasonló szponzorációkért általában nem néhány dollárt szoktak fizetni a vállalatok, ahogyan azt a Burger King tette ebben az esetben.
Az elsőre kreatívnak és költséghatékonynak tűnő kampány inkább csak negatív visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a hálózat gyorsan fel is hagyott vele.
Fotók: Adage.com, Dexerto.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.