Házhoz vinnék a főzést a gyorséttermek?

Budapest Makery
Budapest Makery / Habár nem tradicionális gyorsétterem, a Budapest Makery is elindult a napokban saját házhozszállítási szolgáltatásával
Péntek
2020.09.11.
Viszonylag új trend van kialakulóban a gyorséttermek között. Egyre többen inkább csak alapanyagot szállítanának házhoz és a fogyasztókra hagynák a nehéz munkát.
 

Magyarországon is akad példa az új „meal kit” trendre. A franchise szektorban a legszembetűnőbben a Zing Burger foglalkozik a témával, a magyar étteremlánc külön brandet épített rá: a „Zing Steak & Co” név alatt árulnak előkészített alapanyagokat.

A dolog lényege, hogy a fogyasztásból élményt faragjon. Ez az eltolódás a szolgáltatások felé gazdasági viszonylatban is egyre erőteljesebb. A fogyasztók már nem csak jól lakni akarnak, hanem egy különleges élményre vágynak.

Erre a trendre épül többek között a Budapest Makery franchise hálózata. A tradicionális éttermekkel szemben a Makery-ben a vendégek főznek, emiatt is nevezik „upside down” koncepciónak. Itt is az étkezés helyett az élmény kerül a központba.

Ezt figyelembevéve nem meglepő, hogy a Makery is házhozszállítással kísérletezik. De egy olyan hálózatnál, ahol nem a termék adja a brandet – mint például a McDonald’s Big Mac-je esetében – mit tud házhoz szállítani az étterem? A Makery esetében a Zing Burger-hez hasonló meal kit jelentette a megoldást, a vendég kézhez kapja a prémium alapanyagokat és egy rövid videó receptet, a főzés pedig már az Ő dolga.

Van valami abban, ha az ember saját maga készít el egy ízletes fogást. Sokak számára már a sikerélmény megéri, de a meal kit bevezetése kifizetődő stratégia a hálózatoknak is. Meglepő módon a siker nem tántorítja el a vendégeket attól, hogy visszatérjenek az étterembe. Hiába tudják, hogy maguk is megtudnák főzni, a kényelem – és talán az ár – továbbra is visszakészteti őket. A vendéglátóhelyek így zavartalanul tudnak üzemelni, miközben egy extra szolgáltatást kínálnak az igazán elkötelezett vásárlóknak.

Egy meal kit bevezetése kihívást jelenthet a megfelelő alapanyagok kiválasztásában és előkészítésében. A Makery és a Zing Burger példája is arra utal, hogy a lehető legegyszerűbb recepteket lehet csak házhoz szállítani. A jelenlegi pandémia helyzetben különösen alkalmas megoldás lehet egy meal kit bevezetése hiszen egyre többen rendelnek házhoz. Külföldön is erősödő tendencia ez, legutóbb például az egyik vezető hamburger hálózat – a Chick-fil-A – is bevezette sajátját.

Fotók: Zing Burger&Co Facebook, Budapest Makery Facebook


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.