Eddig közel egy milliárdjába került a Starbucks-nak a koronavírus
A népszerű kávézólánc már május óta az újranyitási terven dolgozik, így június elejétől a legtöbb egysége már teljes kapacitással tud működni. A Starbucks a legnagyobb vesztesei között van a koronavírus helyzetnek, többek között emiatt is próbálnak gyorsított tempóban haladni a teljes visszaállás felé. Habár a hálózat második negyedéves pénzügyi jelentése hatalmas veszteségekről számolt be, egy második hullámmal vagy egy több elhúzódó karanténnal még tovább romolhat a franchise kilátása. Az akkor kiadott jelentésben a Starbucks 2009 óta a legrosszabb forgalmi adatait közölte.
Májusban még 9000 saját egységüknek a fele, a partnerek által üzemelt 6000 kávézónak pedig a 46%-a zárva tartott. A hálózat pénzügyi igazgatója - Patric Grismer elmondása alapján a koronavírus eddigi hatásai - bezárások, online térbe való átszorulás, csökkenő forgalom - nagyjából 915 millió dollár veszteséget okoztak a hálózatnak.
Különösen fájdalmas, hogy a koronavírus okozta helyzet kialakulása előtt a Starbucks saját jelentésében egy pozitív évnek nézett elébe, a második negyedév első 10 hetében 8%-os forgalomnövekedést tapasztaltak az Államokban. A bevételi mutatók négyéves csúcs felé közelítettek, amikor Kínában megindult a vírus.
A hálózat még márciusban a piaci tendenciákat követve bezárásokkal válaszolt a kialakuló helyzetre, az egységek fele bezárt, de a partnerek több mint fele tovább működhetett. A drasztikus válaszlépések hatására a pozitív előrejelzések rögtön egy 5%-os forgalomcsökkenésbe fordultak át.
Talán az egyetlen pozitívuma a jelenlegi helyzetnek, hogy Kínában, ahol már átvészelték a karantén legjavát az összes egység csökkentett nyitvatartással és szellősebb asztal elhelyezések mellett ugyan, de tud működni
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.