Az érintkezésmentes vendéglátás lenne a jövő?

Házhozszállítás
Házhozszállítás / Az érintkezésmentes vendéglátás egyik meghatározó eleme
Szerda
2020.05.27.
A koronavírus okozta krízis után az éttermek újranyitásának egyik feltétele, hogy sikeresen visszaszerezzék a fogyasztói bizalmat, ennek egyik eszköze lesz a vendégekkel való érintkezés minimalizálása is.
 

Az utóbbi éveken nagy változásokon ment át a vendéglátóipar annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a változó fogyasztói igényekkel. De ahogyan azt más ágazatokban is tapasztalhattuk a koronavírus hatásai itt is tovább gyorsították a digitalizációt és a modern megoldások bevezetését. Az amúgy gyakran hónapokig tartó megoldások implementálása most néhány nap vagy hetek leforgása alatt ment végbe.

Vegyük például az érintésmentes fizetést. Alig egy hónapja a fogyasztók többsége csak a saját készpénzforgalmának csökkentéseként tekintett a kártyás és mobilos fizetési alternatívákra. Ahogyan azonban média egyre többet visszhangozza a koronavírus veszélyeit úgy a fogyasztók nézőpontja is megváltozott, újabb értelmet nyert számukra az "érintésmentes" fizetés.

A fogyasztók mindennapjaik során tudatosan követik, hogy mennyi mindennel kerülnek kapcsolatba például egy étterem látogatásakor. A vásárló mérlegeli, hogy vajon hány kézben fordul meg a terméke, mielőtt hozzájutna. Gyakran a házhozszállítás biztonságát is kérdőbe vonják, hiszen a több vásárlóval is érintkező futár további higiéniai problémákat vethet fel.

Egyre fontosabb részét képezi a jelenlegi helyzetben egy brand megítélésének, hogy mennyire "érintésmentes" a kiszolgálási folyamatuk. Kínál az étterem házhozszállítást? Van-e lehetőség online fizetésre vagy a futárnál kell fizetni, amely külön kockázattal jár?

Még egy márciusi felmérésben azt láttuk, hogy a fogyasztók 86%-a "rendkívül fontosnak" tartotta a higiéniát, amikor éttermet látogatnak. Habár a vendéglátóiparban eddig is komoly higiéniai szabályoknak kellett megfelelni, a fogyasztói bizalom visszaszerzése érdekében már nem elég a régi szintet megugrani.

Ugyanebben a felmérésben azt tapasztaltuk, hogy a fogyasztók 80%-a inkább nem látogatott éttermeket a koronavírus okozta higiéniai félelmek közepette. 66%-uk ugyan beismerte, hogy az általuk gyakran látogatott étterem kommunikálta a higiéniai lépéseket, melyeket megtettek a koronavírus fertőzés elkerülése érdekében. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy valóban megőrizze a bizalmukat és a legtöbben inkább a rendelés mellett döntöttek.

A magyar éttermeknek a következő időszak nem csak a talpra állásról fog szólni de a most bevezetett intézkedések véglegesítéséről is. Nem szabad, hogy átmeneti "tűzoltásként" tekintsenek a fejlesztésekre, meg kell őrizniük azokat és aktívan kommunikálni a vendégeik felé, hogy ismét visszaszerezzék az elvesztett bizalmat


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.