Lépést tud-e tartani a Burger King a McDonald's-al?

Burger King
Burger King / A Restaurant Brands International egyik legismertebb hálózata.
Hétfő
2020.03.16.
A Restaurant Brands International a világ egyik legnagyobb gyorsétterem hálózata, több mint 25.000 étteremmel (melynek közel 100%-a franchise), közel 100 országban.
 

A cégnek 3 márkája van neveztessen a Tim Hortons, a Popeyes és a nálunk is jól ismert Burger King.

A hálózat fő riválisa egyértelműen a McDonald’s, de vajon melyik a sikeresebb? Hogyan alakul a két óriás bevétele?

  • A Restaurant Brands bevétele folyamatos növekedést mutat az utóbbi években, és a becslések szerint a tendencia folytatódni fog. De a 2019-es 5,7 milliárd dollár is messze van a McDonald’s 20 milliárdod meghaladó bevételétől.
  • Ezzel szemben a McDonald’s kisebb visszaesést mutat, ez az újra franchiseosításnak (a hálózat a saját egységeit eladja átvevőinek) tudható be, de várhatóan a következő években megfordul a tendencia. De McDonald’s hegemóniája megkérdőjelezhetetlen.

Az éttermi hálózattokat két mérőszám alapján tudjuk rangsorolni:

1. Az egységek száma

  • A Restaurant Brands komoly növekedést ért el, a 2016-os 20 ezer egységet 2019-re több mint 27 ezerre bővítette, és a következő években sem tervezt lassulást a hálózat.
  •  A McDonald’s éttermek száma kisebb emelkedést mutatott 2016-ban közel 37 ezres szám mára 39 ezer fölé emelkedett

2. Éttermenkénti bevétel

  • A Restaurant Brands számai nagyjából állandók az utóbbi években, 2016-ban 203 ezer dollár átlagosan, majd 2017-ben 187 ezer, napjainkban kicsivel 210 ezer dollár között mozog az egységenkénti bevétel.
  • A McDonald’s 2016-os számaihoz képest komolyan visszaesett 667 ezer dolláról 2019-re „csak” 550 ezer dollár maradt. A hálózat jelenlegi célja, hogy egységeinek 95%-át átvevő üzemeltesse, többek között ez okozhatta a csökkenést.

Mennyi marad meg? 

  • A Restaurant Brands árrése 10% körül mozog, a 2019-es évben 12%-ot tartott meg magának a hálózat.
  • A McDonald’s, mint mindig itt is elképesztő számokat produkál a 2016-os 19%, 2018-ra 28,2%(!) nőtt a 2019-es évben pedig 29,5% a maradt meg a 21 milliárd dolláros jövedelemből.

Összefoglaló: 

  • Bár a Restaurant Brands komoly növekedést produkált mind az egységek száma mind a bevétel terén, a McDonald’s piaci előnye megkérdőjelezhetetlen kisebb visszaesése ellenére. Sőt a számok alapján a McDonald’s előnye behozhatatlannak tűnik, de riválisa dinamikus növekedése még jelenthet problémát a jövőben.

Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.