Lépést tud-e tartani a Burger King a McDonald's-al?

A cégnek 3 márkája van neveztessen a Tim Hortons, a Popeyes és a nálunk is jól ismert Burger King.
A hálózat fő riválisa egyértelműen a McDonald’s, de vajon melyik a sikeresebb? Hogyan alakul a két óriás bevétele?
- A Restaurant Brands bevétele folyamatos növekedést mutat az utóbbi években, és a becslések szerint a tendencia folytatódni fog. De a 2019-es 5,7 milliárd dollár is messze van a McDonald’s 20 milliárdod meghaladó bevételétől.
- Ezzel szemben a McDonald’s kisebb visszaesést mutat, ez az újra franchiseosításnak (a hálózat a saját egységeit eladja átvevőinek) tudható be, de várhatóan a következő években megfordul a tendencia. De McDonald’s hegemóniája megkérdőjelezhetetlen.
Az éttermi hálózattokat két mérőszám alapján tudjuk rangsorolni:
1. Az egységek száma
- A Restaurant Brands komoly növekedést ért el, a 2016-os 20 ezer egységet 2019-re több mint 27 ezerre bővítette, és a következő években sem tervezt lassulást a hálózat.
- A McDonald’s éttermek száma kisebb emelkedést mutatott 2016-ban közel 37 ezres szám mára 39 ezer fölé emelkedett
2. Éttermenkénti bevétel
- A Restaurant Brands számai nagyjából állandók az utóbbi években, 2016-ban 203 ezer dollár átlagosan, majd 2017-ben 187 ezer, napjainkban kicsivel 210 ezer dollár között mozog az egységenkénti bevétel.
- A McDonald’s 2016-os számaihoz képest komolyan visszaesett 667 ezer dolláról 2019-re „csak” 550 ezer dollár maradt. A hálózat jelenlegi célja, hogy egységeinek 95%-át átvevő üzemeltesse, többek között ez okozhatta a csökkenést.
Mennyi marad meg?
- A Restaurant Brands árrése 10% körül mozog, a 2019-es évben 12%-ot tartott meg magának a hálózat.
- A McDonald’s, mint mindig itt is elképesztő számokat produkál a 2016-os 19%, 2018-ra 28,2%(!) nőtt a 2019-es évben pedig 29,5% a maradt meg a 21 milliárd dolláros jövedelemből.
Összefoglaló:
- Bár a Restaurant Brands komoly növekedést produkált mind az egységek száma mind a bevétel terén, a McDonald’s piaci előnye megkérdőjelezhetetlen kisebb visszaesése ellenére. Sőt a számok alapján a McDonald’s előnye behozhatatlannak tűnik, de riválisa dinamikus növekedése még jelenthet problémát a jövőben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.