Kíhívójára talált a Starbucks
A Starbucks vezető szereplőnek számít a globális kávé piacon, talán az egyik legikonikusabb kávézó hálózat a világon. A koncepció terjeszkedése azonban lassú ütemben zajlik, hiszen javarészt nagyméretű, jól felszerelt egységekről van szó, melyek kialakítása sok pénzt és időt vesz igénybe. Lehet úgy is fogalmazni, hogy ez a pont a Starbucks bővülésének Achilles-sarka. Itt támadott a kávézólánc kínai kihívója, a Luckin Coffee. A kínai hálózat 2 év alatt érte el azt az egység számot, amelyhez a Starbucks-nak 20 évre volt szüksége.
A japán Nikkei Asian Review lap írása szerint a 2017 októberében alapított Luckin Coffee-nak már 4500 egysége volt tavaly év végén, míg a Starbucks-nak 4300 kávézója üzemelt Kínában.
A kis méretű egységek jóvoltából a Luckin Coffee olyan vidéki, eldugott településeken is meg tudott jelenni és nyereségesen üzemelni, ahol a Starbucks nem lett volna képes egységet nyitni.
A Luckin kávézók többségében kevés ülőhely van, az átlagos méret 30-50 négyzetméter között mozog. Az új trendeket követve házhozszállítást is vállalnak, a központokból átlagosan 18 perc alatt viszik ki a megrendelt kávét. Természetesen kávé mellett üdítőket és egy egyszerű gyorsételekből álló kínálatot is tartanak, újdonság azonban, hogy nem fogadnak el készpénzt, fizetni kizárólag a Luckin mobilappján keresztül lehet.
A Starbucks is alaposan befészkelte magát azonban Kínába, régóta jelen van a piacon, a nagyvárosokban erősek a pozíciói és még a helyi kereskedelmi óriással, az Alibabával is együttműködik a házhozszállítás kivitelezésében.
Úgy néz ki azonban, hogy nemcsak hazai fronton akarja legyűrni a kávézó-óriást a kínai versenytárs. Tavaly júliusban bejelentették, hogy az Americana brand-del közösen hoznak létre kávézóláncot a Közel-Keleten és Indiában. Az Americana az Arab-öbölben 1900 franchise egységgel rendelkezik különböző brand nevek alatt.
Tőzsdére lépése óta a Luckin Coffee részvényének értéke több mint duplájára emelkedett, és jelenleg 43 dolláron áll. A Starbucks papírjai jelenleg 90 dollár körül forognak.
A kínai kávézólánc árbevétele 2019 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest 558 százalékkal nőtt, és elérte a 209 millió dollárt. A Starbucks bevétele 6,8 milliárd dollár volt.
Méretgazdálkodás / A kínai hálózat gyors terjeszkedésének egyik titka a kisebb egységek és a kevesebb ülőhely BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.