Cél a túlélés
Átalakulóban van a gyorséttermek piaca az Egyesült Államokban. Szinte minden héten lehet olvasni arról, hogy indul egy új hamburger hálózat. A vegán húsok elterjedésével a meglévő éttermek spin-off verziói is folyamatosan jelennek meg. Egy induló hálózatban könnyebb bevezetni a technológiai újításokat és ennek tudatában egyre több startup naprakész technológiákkal lép piacra. Egy ilyen környezet külön kihívást jelent az óriásoknak, több ezer egységgel nem könnyű megújulni. A McDonald's elmúlt évben végbemenő modernizációját a mai napig ellenzi átvevőik jelentős része.
A Dunkin Donuts az amerikai piac egyik markáns brandje, még a McDonald's-nál is idősebb, főleg kávé és fánk értékesítésére koncentrálnak. További párhuzam a McDonald's történetével, hogy itt is nagyjából másfél éve ment végbe a paradigmaváltás. Ekkor csatlakozott a céghez Stephanie Meltzer-Paul - ma a digitális és törzsvásárlói marketing osztály alelnöke - és szembesült, hogy a hálózat hatalmas lemaradásban van.
Mobil
A gyorséttermi piacon, ahol a legtöbb hálózatnak saját appja és arra épülő hűségprogramja van, a Dunkin Donuts rendszere egyszerűen elavultnak, illetve idejétmúltnak számított.
Az elmúlt év a megújulásról szólt a brandnél, 100 millió dolláros programot jelentettek be többek között, hogy modernizálják az étterem kávé-kínálatát. Digitalizációba is fektettek, de ez csak az utóbbi hónapokban kezdte igazán kifejteni a hatását.
A marketing osztály új alelnöke két változtatással debütált, átalakult a hűségprogram, a régi kártyás rendszert mobilappra cserélték és el lettek távolítva a fölösleges akadályok az online rendelés útjából is. Ezentúl nem csak a regisztrált törzsvásárlók, hanem bárki rendelhetett már az appon keresztül.
A változtatások sikeresen növelték a regisztrációs arányt, ugyanakkor a régi kártyás rendszer leváltása ellenére a lépésnek nem volt negatív hatása a forgalomra. Szeptemberben a Dunkin Donuts 12 millió felhasználóval zárta a negyedévét.
Az előző évhez képest 25%-al tudták növelni a mobil rendelések számát, ez 18 millió tranzakciót jelentett a harmadik negyedévben. Habár ez mindössze négy százaléka a teljes forgalomnak, az előző év három százalékához képest mégis előrelépésnek számít ezen a területen.
Vonzóbbá tették a hűségprogramot is, különböző ajánlatok és bónuszok kerültek be a rendszerbe, melyet email marketinggel is kiegészítettek. Mindennek az eredménye? A vásárlások 25%-ból sikerült új felhasználókat szerezniük.
Digitális
Nem csak mobilon, de az egységeiben is megújult a hálózat, októberben már 400 egységet érintett a Dunkin NextGen programja, melynek keretében - a McDonald's-hoz hasonlóan - modernizálták az üzleteket. Megújult például az arculat, külön kávé-csapoló rendszert vezettek be a kiszolgálás felgyorsítása érdekében, megjelent a látványpékség - ahol vásárlók élőben követhetik a termékek készítését - és készült egy külön sarok az online rendelések átvételére.
Az átalakítások gyorsaságot és hatékonyságot sugallnak. A vezetés az üzleteken kívülre helyezné a forgalom egy részét, habár a mobil rendelések most még csak 4-5 százalékát teszik a teljes portfóliónak, a jövőben ennek négyszeresét remélik.
Eredmények
A Dunkin Donuts üzletenkénti forgalma 1.5%-al nőtt, a bevétel 1.7%-al. A lánc 55 új egységgel bővült, amelyek 4.7 százalékkal növelték a hálózat-szintű forgalmat.
A növekvő forgalom mögött elsősorban az átalakított, prémium kávé-kínálat áll és a mobil rendelések növekedése áll.
A hálózat áthelyezte a hangsúlyt a fánkokról a kávéra, habár ez a folyamat már a digitalizációs forradalom előtt jóval megkezdődött, a kávé-kínálat tökéletesítése csak most ment igazán végbe például az eszpresszó bevezetésével. A Dunkin Donuts 5 milliárd pohár kávét adott el tavaly, több mint 9.500 üzletében.
Követve a vegán forradalmat, novemberben a reggeli-kínálat frissítését tervezik új vegán húsos szendvicsekkel.
Ám nem csak az amerikai rendszerek, hanem a hazaiak is lépést tartanak a technológia fejlődésével, elég csak a BioHair példájára gondolnunk. A fodrász hálózat nem rég alkotta meg Almát, a chat robotot, akivel rengeteg időt lehet spórolni, hiszen helyettünk sorban áll a szalonban és jelezz amikor mi következünk.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.