Hogyan lett a sztár kosarasból pizza futár

LeBron James / A legnagyobb kosárlabdásként tartják számon a játékost.
Hétfő
2019.10.07.
Az amerikai pizza franchise a világhírű kosárlabdajátékos nevével hódít az amerikai piacon.
 

A pályafutása során 1 milliárd dolláros vagyont felhalmozó kosárlabda játékos LeBron James a pálya helyett inkább vállalkozói tevékenységbe fekteti az idejét. A játékos számára nem idegen a különböző nagyvállalatokkal és franchise hálózatokkal való együtt működés, fénykorában többször adta az arcát McDonald's-os promóciókhoz, de saját termékvonala van a sportruházati óriás Nike-nál is.

Ezúttal szokatlan módon egy kevésbé ismert, startup hálózat mögé állt be és nem is akárhogy. A sztár eddigi együttműködései inkább marketing szinten zajlottak, Ő a nevét és az arcát kölcsönzi a brandnek, a vállalat meg fizet. A Blaze Pizza esetében azonban a saját pénzével szállt be a bizniszbe, mint befektető, influencer és franchise partner, aki saját Blaze pizzériáját üzemelteti.

LeBron lépése elérte a várt hatást és az induló hálózat olyan óriásokat is lekörözött a különböző népszerűségi felmérésekben, mint a Papa John's vagy a Pizza Hut, amelynek több mint 7000 egysége van az Egyesült Államokban.

A hét éves hálózat anno két egységgel indult Dél-Kaliforniában. A hívószavaik - gyors, megfizethető, kézműves pizza - alapján egy prémium pizzériaként reklámozták magukat. Többek között a Blaze Pizza érdeme is az ebédidőben való pizzériába járás népszerűsítése, amelyet addig a hamburgerek, saláták és a burrito váltott ki az USA-ban.

A hálózat "építsd magad" alapon működik, a Subway-hez hasonló rendszerben a vendégek maguk állíthatják össze a feltéteket és a pizza helyben frissen sül.

A Blaze Pizza indulása óta több díjat is bezsebelt és többek-között a történelem leggyorsabban terjeszkedő induló hálózata volt, amikor 4 év alatt 2 egységről 200 étteremre növelték a hálózatukat. Jelenleg 300 egységgel üzemelnek az Egyesült Államokban és a hálózat a külföldi terjeszkedéssel is szemezik, 30 éttermüket már a határokon túl működtetik a partnerek.

LeBron marketing kampánya is szerepet játszott ebben a sikerben. A kosaras a hivatalos promóciókon túl saját közösségi oldalán is posztol a márkáról a 91 milliós követőtáborának. A videó, ahol a LeBron beállt a Blaze Pizza alkalmazottai közé egy napra futótűzként terjedt el a közösségi médiában további hírnevet kölcsönözve a hálózatnak.

A játékos már a legelején 2012-ben befektetett a pizzázóba, amikor még csak az első egységüket nyitották. LeBron végül saját pizzériáját is megnyitotta egy évvel később. Ő ugyanakkor kivételt jelentett befektetőként, a hálózat ugyanis kifejzetten olyan partnereket - multi-brand átvevőket - keres a piacon, akik más márkákat már sikerrel üzemeltetnek.

Nem csak egységszámban nőttek, a 6 millió dolláros forgalom 2018-ra 326 millió dollárra nőtt, melyet az ügyvezető Jim Mizes 2022-re 1 milliárd felé tervez emelni.

LeBron elhatározottságát mi sem mutatja jobban, hogy a hálózat indulásakor egy 15 millió dolláros üzletnek fordított hátat és lemondott a McDonald's-al való további együttműködésről. A Blaze Pizzériát indító pár tanácsadója, aki még az induláskor összekötötte az alapítókat a sztárral többek között azért is javasolta az együttműködést, mert szerinte a Blaze Pizza jobban illett LeBron személyiségéhez, mint a McDonald's.


Blaze Pizza / A LeBron nevével fémjelzett hálózat futótűzként nyitja az új éttermeit.