Jól kisült optimalizálás
Az idén 30 éves McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. (a hazai éttermek több mint felét tulajdonló franchise partnereken kívül) 27,62 milliárd forint árbevételre tett szert 2017-ben, ami közel 4 milliárd forinttal haladta meg az előző évi értéket. Ezzel összhangban 10 százalékkal nőtt a magyarországi vendégek száma, illetve egy hatékonyabb működésre utal, hogy a vállalat adózott eredménye 1,23 milliárddal (73,6 százalékkal) nőtt 2016-hoz képest 2,9 milliárd forintra. Jelenleg 89 McDonald's étterem működik Magyarországon, melyek közül 49-et üzemeltetnek franchise partnerek. Míg 2015-ben a hazai hálózat több mint 90 étteremben 4600 alkalmazottat foglalkoztatott, addig a jelenlegi étteremhálózatnak (a kevesebb egységszám mellett is jóval több) 5800 dolgozója van – tájékoztatott a gyorsétterem lánc.
A McDonald’s az elmúlt közel három évben nem nyitott új egységet Magyarországon, viszont a tavalyi évben megkezdte éttermeinek a "Jövő Élménye” koncepció szerinti átalakítását, idén nyáron pedig új taggal is bővült a hazai hálózat – június 14-én Gyöngyösön nyitotta meg kapuit a gyorsétterem óriás legújabb, 500 millió forintos beruházásból megvalósult kétszintes, autós étterme. „Nagy öröm a számunkra, hogy újabb, a modern mekizés élményét közvetítő étteremmel bővíthetjük országos hálózatunkat. Még nagyobb öröm, hogy mindezt egy teljesen új helyszínen, új vendégközönség számára tehetjük meg” – nyilatkozta Horváth Ágnes, a McDonald’s Kft. ügyvezető igazgatója.
Az éttermet üzemeltetői szinten egy gyakorlott szakemberre bízta a vállalat: Héjja János franchise partnerként 1998 óta tagja a McDonald’s-családnak, és immáron (Magyarországon elsőként) öt éttermet üzemeltet. Az újonnan nyitott gyöngyösi egység mellett két kecskeméti, egy szekszárdi és egy szolnoki éttermében összesen több mint 200 munkatársnak biztosít folyamatos munkalehetőséget.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a gyöngyösi étteremben egy olyan üzemeltető partnerrel dolgozunk, akinek a márka építéséért végzett tevékenysége, üzemeltetési gyakorlata kiemelkedő és példamutató. Eredményeit az elmúlt években közel félszáz elismeréssel (köztük a McDonald’s Oscar-díjaként is emlegetett Golden Arch Award-dal), szakmai és a közösségi szerepvállalásért járó díjakkal jutalmazta a vállalat itthon és külföldön” – emelte ki Horváth Ágnes.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.