„Szerelem volt első látásra”
– Ramona Fratila, franchise partner, a kolozsvári Tucano Coffee tulajdonosa.
Ramona Fratila 2016 decemberében csatlakozott a Tucano Coffee kávézó franchise hálózathoz. Egyik bukaresti útja során figyelt fel az egyedi kávézóra, amely különleges atmoszférájával és magas minőségű termékeivel rögtön a szívébe lopta magát. Az utat követően fél évvel meg is nyitotta saját Tucano Coffee egységét, a Kolozsvár belvárosában található Tucano Coffee “Puerto Rico” kávézót.
A 46 éves mérnök, üzletasszony karrierjét a vasút iparban töltötte, de eljött az életében az a pillanat, amikor azt érezte, váltani kell. Ramona korábban már rendelkezett valamennyi üzleti tapasztalattal, 2015-ben nyitotta meg első franchise vállalkozását a Subway kötelékében. A Subway és Tucano Coffee egységekkel szerzett pozitív tapasztalattal felvértezve, az üzleti sikert követően döntött úgy, hogy teljes egészében az üzleti élet felé, azon belül is a gasztronómia és a vendéglátás irányába fordul.
Ramona, miután beleszeretett a Tucano Coffee koncepcióba, telefont ragadott és felhívta a franchise központot. „Az élettapasztalatom arra tanított, hogy az életben maradáshoz egy adott piacon vagy szakértőnek kell lenni, vagy a szakértőktől kell tanulni” – vallja Ramona, aki az információszerzés, adatgyűjtés során a franchise központra támaszkodott. Minden fontos információt megkapott a Tucano Coffee franchise vezetőjétől, amely meggyőzte arról, hogy érdemes csatlakozni a hálózathoz. Maga a csatlakozási folyamat Ramona elmondása szerint gyors és gördülékeny volt. „Egyszerű volt, a központ segített a helyszín megtalálásában, a berendezések kiválasztásában, a személyzet képzésében. Hat hónapot vett igénybe a folyamat az első megbeszéléstől a kávézó megnyitásáig.”
A nyitást követő első hat hónap a tapasztalatok gyűjtésével és az üzlet megismerésével telt. Ezalatt a kezdeti, nehezebb időszak alatt a fenntartható gazdálkodásáról és átláthatóságáról is ismert franchise központ segítette ott, ahol szükség volt rá. „Természetesen mindenben segített a központ, minden kérdésünkre választ és támogatást kaptunk.”
Meglepő módon Ramona új vállalkozása a nyitást követően gyakorlatilag azonnal profitot kezdett termelni, így ő az üzletvezetés kitapasztalásával foglalkozhatott. „A kávézó megnyitása óta profitot termel. Ahogy látom, a teljes befektetésem két év alatt fog megtérülni, ami nagyon kedvező.” Ramona hozzátette, hogy mindenki számára tudja ajánlani a Tucano Coffee kötelékéhez való csatlakozást, aki elhivatott és kész belevágni saját vállalkozásába.
A Tucano Coffee kávézó franchise hálózat stratégiájának fontos része Magyarország meghódítása is, hiszen nézőpontjuk szerint az ország hidat képez kelet és nyugat között, így tökéletes bázisául szolgálhat a márka további közép- és nyugat-európai terjeszkedéséhez.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.