„Szerelem volt első látásra”

Az élettapasztalatom arra tanított, hogy az életben maradáshoz egy adott piacon vagy szakértőnek kell lenni, vagy a szakértőktől kell tanulni.
– Ramona Fratila, franchise partner, a kolozsvári Tucano Coffee tulajdonosa.
Csütörtök
2018.01.18.
Az egyre növekvő Tucano Coffee franchise új színt hoz a kávézók piacára. A minőségi termékek mellett az egyedi arculat is hozzájárul a befektetés gyors megtérüléséhez.
 

Ramona Fratila 2016 decemberében csatlakozott a Tucano Coffee kávézó franchise hálózathoz. Egyik bukaresti útja során figyelt fel az egyedi kávézóra, amely különleges atmoszférájával és magas minőségű termékeivel rögtön a szívébe lopta magát. Az utat követően fél évvel meg is nyitotta saját Tucano Coffee egységét, a Kolozsvár belvárosában található Tucano Coffee “Puerto Rico” kávézót.

A 46 éves mérnök, üzletasszony karrierjét a vasút iparban töltötte, de eljött az életében az a pillanat, amikor azt érezte, váltani kell. Ramona korábban már rendelkezett valamennyi üzleti tapasztalattal, 2015-ben nyitotta meg első franchise vállalkozását a Subway kötelékében. A Subway és Tucano Coffee egységekkel szerzett pozitív tapasztalattal felvértezve, az üzleti sikert követően döntött úgy, hogy teljes egészében az üzleti élet felé, azon belül is a gasztronómia és a vendéglátás irányába fordul.

Ramona, miután beleszeretett a Tucano Coffee koncepcióba, telefont ragadott és felhívta a franchise központot. Az élettapasztalatom arra tanított, hogy az életben maradáshoz egy adott piacon vagy szakértőnek kell lenni, vagy a szakértőktől kell tanulni– vallja Ramona, aki az információszerzés, adatgyűjtés során a franchise központra támaszkodott. Minden fontos információt megkapott a Tucano Coffee franchise vezetőjétől, amely meggyőzte arról, hogy érdemes csatlakozni a hálózathoz. Maga a csatlakozási folyamat Ramona elmondása szerint gyors és gördülékeny volt. Egyszerű volt, a központ segített a helyszín megtalálásában, a berendezések kiválasztásában, a személyzet képzésében. Hat hónapot vett igénybe a folyamat az első megbeszéléstől a kávézó megnyitásáig.

A nyitást követő első hat hónap a tapasztalatok gyűjtésével és az üzlet megismerésével telt. Ezalatt a kezdeti, nehezebb időszak alatt a fenntartható gazdálkodásáról és átláthatóságáról is ismert franchise központ segítette ott, ahol szükség volt rá. Természetesen mindenben segített a központ, minden kérdésünkre választ és támogatást kaptunk.

Meglepő módon Ramona új vállalkozása a nyitást követően gyakorlatilag azonnal profitot kezdett termelni, így ő az üzletvezetés kitapasztalásával foglalkozhatott. A kávézó megnyitása óta profitot termel. Ahogy látom, a teljes befektetésem két év alatt fog megtérülni, ami nagyon kedvező.” Ramona hozzátette, hogy mindenki számára tudja ajánlani a Tucano Coffee kötelékéhez való csatlakozást, aki elhivatott és kész belevágni saját vállalkozásába.

A Tucano Coffee kávézó franchise hálózat stratégiájának fontos része Magyarország meghódítása is, hiszen nézőpontjuk szerint az ország hidat képez kelet és nyugat között, így tökéletes bázisául szolgálhat a márka további közép- és nyugat-európai terjeszkedéséhez.


Kovács Márton
journalist

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.