„Szerelem volt első látásra”

– Ramona Fratila, franchise partner, a kolozsvári Tucano Coffee tulajdonosa.
Ramona Fratila 2016 decemberében csatlakozott a Tucano Coffee kávézó franchise hálózathoz. Egyik bukaresti útja során figyelt fel az egyedi kávézóra, amely különleges atmoszférájával és magas minőségű termékeivel rögtön a szívébe lopta magát. Az utat követően fél évvel meg is nyitotta saját Tucano Coffee egységét, a Kolozsvár belvárosában található Tucano Coffee “Puerto Rico” kávézót.
A 46 éves mérnök, üzletasszony karrierjét a vasút iparban töltötte, de eljött az életében az a pillanat, amikor azt érezte, váltani kell. Ramona korábban már rendelkezett valamennyi üzleti tapasztalattal, 2015-ben nyitotta meg első franchise vállalkozását a Subway kötelékében. A Subway és Tucano Coffee egységekkel szerzett pozitív tapasztalattal felvértezve, az üzleti sikert követően döntött úgy, hogy teljes egészében az üzleti élet felé, azon belül is a gasztronómia és a vendéglátás irányába fordul.
Ramona, miután beleszeretett a Tucano Coffee koncepcióba, telefont ragadott és felhívta a franchise központot. „Az élettapasztalatom arra tanított, hogy az életben maradáshoz egy adott piacon vagy szakértőnek kell lenni, vagy a szakértőktől kell tanulni” – vallja Ramona, aki az információszerzés, adatgyűjtés során a franchise központra támaszkodott. Minden fontos információt megkapott a Tucano Coffee franchise vezetőjétől, amely meggyőzte arról, hogy érdemes csatlakozni a hálózathoz. Maga a csatlakozási folyamat Ramona elmondása szerint gyors és gördülékeny volt. „Egyszerű volt, a központ segített a helyszín megtalálásában, a berendezések kiválasztásában, a személyzet képzésében. Hat hónapot vett igénybe a folyamat az első megbeszéléstől a kávézó megnyitásáig.”
A nyitást követő első hat hónap a tapasztalatok gyűjtésével és az üzlet megismerésével telt. Ezalatt a kezdeti, nehezebb időszak alatt a fenntartható gazdálkodásáról és átláthatóságáról is ismert franchise központ segítette ott, ahol szükség volt rá. „Természetesen mindenben segített a központ, minden kérdésünkre választ és támogatást kaptunk.”
Meglepő módon Ramona új vállalkozása a nyitást követően gyakorlatilag azonnal profitot kezdett termelni, így ő az üzletvezetés kitapasztalásával foglalkozhatott. „A kávézó megnyitása óta profitot termel. Ahogy látom, a teljes befektetésem két év alatt fog megtérülni, ami nagyon kedvező.” Ramona hozzátette, hogy mindenki számára tudja ajánlani a Tucano Coffee kötelékéhez való csatlakozást, aki elhivatott és kész belevágni saját vállalkozásába.
A Tucano Coffee kávézó franchise hálózat stratégiájának fontos része Magyarország meghódítása is, hiszen nézőpontjuk szerint az ország hidat képez kelet és nyugat között, így tökéletes bázisául szolgálhat a márka további közép- és nyugat-európai terjeszkedéséhez.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.