Új könyvek, új piacok
- Marek Halfar, a Kék Elefánt könyvkiadó franchise tulajdonosa
Legutóbb tavasszal hallhattunk a Kék Elefánt könyvkiadóról egy újabb díj elnyerése kapcsán. Mi történt azóta a márka és a hálózat életében?
Mozgalmas tavaszt és nyarat tudhatunk magunk mögött, és úgy tűnik, még mozgalmasabb ősznek nézünk elébe. Portfolióinkat folyamatosan bővítjük, de most, szeptember elején három új személyes könyvvel is előrukkoltunk. Az egyik történet Piroska köré épül, így – a Kisvakond után – egy újabb világhírű mesehőssel lehet részük közös kalandokban az olvasóknak. Kiadtunk egy újabb felnőtteknek szóló könyvet is, a harmadik új megjelenésük pedig az állatos történetek sorát gazdagítja, lovakkal a főszerepben. Mindezzel már kéttucat fölé emelkedett az elérhető Kék Elefánt történetek és személyes könyvek száma, melyekkel igyekszünk minden korosztályt megcélozni a legapróbbaktól a felnőttekig.
A termék-innováció mellett fontos számunkra és prioritás a hálózatfejlesztés és az új piacok megszerzése is. Örömmel jelenthetem, hogy idén ősszel indulunk Franciaországban és Nagy-Britanniában is. Utóbbi piacon már a web-áruházat is elindítottuk, és mindkét piacon mester franchise partnerre támaszkodva szállunk versenybe az újdonságot, egyediséget és személyességet kereső olvasókért.
Hogyan halad a hálózatfejlesztés a közép- és keleteurópai régióban, a már meglévő piacokon?
Hazai piacunkon, a Cseh Köztársaságban, valamint első nemzetközi piacunkon, Lengyelországban hamarosan kirakhatjuk a ”megtelt” táblát. Szlovákia is ígéretesen halad, és reméljük, hamarosan a többi országban is elkezdhetjük a közös munkát egy helyi mester franchise partnerrel.
Magyarországon szintén keresik mester franchise partnerüket, sőt volt, amikor úgy tűnt, meg is találták. Mi történt?
Volt több ígéretes jelentkezőnk is, többükkel jutottunk el a személyes egyeztetésekig, egyikőjükkel pedig különösen előrehaladottak voltak az egyeztetések, elkészítettük az üzleti tervet, átbeszéltünk minden részletet. A jelentkező azonban nem nyert meg egy állami pályázatot, aminek következtében nem tudta finanszírozni a vállalkozásindítást, így visszalépett. Mi azért megyünk tovább, és bízunk benne, hogy hamarosan megtaláljuk a megfelelő partnert – szerencsére vannak jelentkezők.
Milyen pénzügyi erőforrásokkal kell a mester franchise partnernek rendelkeznie? Mekkora befektetéssel jár a vállalkozásindítás, illetve mennyi időre van szükség annak megtérüléséhez?
A Kék Elefánt lehetőség az alacsonyabb tőkeigényű franchise-ok közé tartozik, mert például nincs feltétlenül szükség külön irodára, üzlethelyiségre. Persze idővel kialakításra kerülhet egy bemutatóterem vagy különböző kereskedelmi és promóciós egység, de azért az elején ez mindenképp könnyebbséget jelent. Az országos kizárólagosságot is magába foglaló mester franchise licence díja 10 ezer euró (nagyjából 3,1 millió forint) Magyarországon (amiben benne foglaltatik az első 100 könyv elkészítéséhez szükséges alapanyag és félkész termék is), a szükséges eszközök, felszerelések beszerzése és az induló-kampányok további 5 ezer eurós (kb. 1,6 millió forintos) egyszeri költséget jelentenek.
Mivel a működési költségek rendkívül alacsonyak, így a vállalkozás már az első hónap után nyereségessé válik, a teljes befektetés pedig – korábbi tapasztalataink és üzleti modellünk alapján – 6-8 hónap után megtérül.
A pénzügyi követelményeken kívül, milyen készségekkel, jellemzőkkel rendelkezik az ideális mester franchise partner?
Fontos számunkra, hogy franchise partnereink értsenek a gyermekek nyelvén, és higgyenek filozófiánkban, miszerint a személyre szóló könyveken keresztül a gyermekek felfedezhetik az írott szöveg varázsát. Egy Kék Elefánt könyvkiadó nem igényel speciális készségeket vagy szakmai tudást, de a vállalkozás megfelelő menedzseléséhez odafigyelésre és (főleg az elején több) munkára van szükség, valamint rendszeres kapcsolattartásra a franchise központtal. Ezutóbbihoz szükséges az angol nyelv társalgási szintű ismerete is.
Általánosságban olyan erős partnert keresünk, aki képes Magyarországon sikerre vinni vállalkozását és a Kék Elefánt márkát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!