Tovább nő az AmRest birodalom
Az AmRest Holding SE a Starbucks exkluzív franchise partnere Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Bulgáriában, az idei évtől Szlovákiában és hamarosan már Németországban is – jelentette be a csoport. A közelmúltban megkötött együttműködési megállapodás értelmében ugyanis, a Starbucks eladja németországi hálózatát (érdekeltségeit német leányvállalatában, a Sturbucks Coffee Deutschland-ban) a varsói tőzsdén is jegyzett étteremoperátor számára. A felvásárlással – mely hivatalosan 2016. május 23-án valósulhat meg – az AmRest 144 Starbucks kávézóval bővítheti már így is jelentős üzletbirodalmát, valamint jogot szerez a márka üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez Németországban.
A Starbucks 2002-ben jelent meg Németországban két kávézó megnyitásával Berlinben, és azóta egy 158 egységből álló kávézólánccá fejlődött a német piacon. A 144 vállalati üzlet mellet további 14 van licence átvevők – a New Vision, az SSP Germany és a Marché – tulajdonában. Ezzel Németország a kontinentális Európa legnagyobb piaca a Starbucks számára. „Egy lenyűgöző üzletet építettünk fel Németországban az elmúlt 14 évben, közel 2000 partner munkába állításával. De tudjuk, hogy Németország akár egy sokkal nagyobb piac is lehetne a számunkra. Nekünk pedig ambiciózus terveink vannak, hogy jelenlegyünk mindenütt, ahol vásárlóink élnek, dolgoznak és utaznak” – mondta el a tranzakció kapcsán Kris Engskov, a Starbucks EMEA régiójának elnöke. Az adás-vétel pénzügyi részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra a felek.
Az AmRest csoportot 1993-ban alapította a jelenleg felügyelőbizottsági tag Henry McGovern, és a lengyelországi Wroclaw városában székelő vállalat 2008 óta licence átvevője a Starbucksnak, amikor is megnyitotta az első kávézót a Cseh Köztársaságban. Azóta az AmRest többtucat üzletnyitást bonyolított le Csehország mellett, Magyarországon, Lengyelországban, Bulgáriában, Romániában, illetve hamarosan Szlovákiában is – utóbbi piac első Starbucksának megnyitását 2016 közepére tervezi a vállalat. Jelenleg az AmRest 103 Starbucks üzletet üzemeltet, ehhez adódik hozzá az első szlovákiai és a most felvásárolt 144 németországi helyszín.
Az AmRest az egyik legnagyobb, tőzsdén is jegyzett étteremoperátor Közép-Európában, amely már 12 országban rendelkezik éttermekkel és kávézókkal. Magyarországon az AmRest a kizárólagos partnere a KFC és Starbucks márkáknak, valamint 2014-ig a Pizza Hut-nak is (a Pizza Hut kizárólagos fejlesztéséről lemondott a vállalat). Hazánkban a csoport már 49 egységgel van jelen, és – ahogy a régióban, úgy a magyar piacon is – a növekedés elsősorban a KFC vezetésével zajlik, összesen 34 magyarországi étteremmel a 2 Pizza Hut és 13 Starbucks mellett.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.