Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Az Egyesült Államokban egy generáció nőtt fel a Dungeons & Dragons szerepjátékain, melyek ugyanúgy az amerikai kultúra részévé váltak, mint a gyorsétterem-hálózatok - köztük a Wendy’s is. Ahogy a gasztro-szektorban is számtalan izgalmas koncepció bukkant fel az évek során, úgy kalandjátékokból is egyre több verzió jelent meg, hiszen nem feltétlen imponált mindenkinek a Dungeon's & Dragons középkori fantasy-tematikája. Egyre több RPG látott napvilágot különböző játékstúdióktól, melyek a legfurább témákat/történeteket fedik le. Most azonban nem annyira a kaland témája, sokkal inkább a forrás lepte meg a sajtót, amikor az Egyesült Államok egyik meghatározó gyorséttermi franchise hálózata a Wendy's kiadta a saját szerepjátékát.
A "Feast of Legends" (Legendás Lakoma) című 100 oldalas könyv egy teljes egészében, funkcionális DnD-szerű RPG kalandot rejt magában, mely elsősorban a Wendy's éttermek tematikájára épít. Akárcsak a D&D Játékosok Könyve, az anyag első része elsősorban a Wendy's kínálatára épülő karakter készítésről és kaszt választásról szól. A könyv másik fele a világot vázolja fel és egy teljes kalandot, amelyben elmerülhetnek a játékosok. A szöveg végig marketingszagú, de kivételesen egy kreatív reklámról van szó, aminek a készítését láthatóan a Wendy's emberei is élvezték.
Első ránézésre nehéz eldönteni, hogy a Legendás Lakoma csak viccnek készült-e vagy egy komoly vállalás a Wendy's részéről. A válasz az, hogy mindkettő. A működőképes szabályrendszerre egy zseniálisan összerakott világ épül, amelyben a játékosok azért kapnak bónuszt például, ha a Wendy's-nél esznek egy másik étterem helyett. A környezet szürrealisztikus, egy paródia a fantasy toposzokon, az a fajta, amivel a Wendy's alkalmazottai állnának elő, hogy az ebédszünetekben játszanak vele.
A Legendás Lakoma jól kitapintható tünete az Amerikában most zajló DnD-reneszánsznak, melyet eredetileg a Critical Role Twitch streamjei indítottak be, azóta pedig egyre több DnD-s stream jelent meg. Emellett szintén szerepet játszott a játék népszerűsítésében a mára már világhírű Stranger Things sorozat és a DnD online is elérhető ötödik kiadása. A Critical Role szerepe a népszerűsítésben elsősorban a Wendy's anyagára épülő kalandokban kamatozódott, mely segített megadni a kezdeti lökést az étterem hálózat kampányának.
A társas- és kalandjáték bázis felé irányuló marketing kommunikáció radikális változáson megy át napjainkban. A Legendary Entertainment mozistúdió nem rég jött ki a saját szabálykönyvével a Carnival Row sorozat világához. Itt a Wendy's-hez hasonlóan streamereket vontak be a játék marketingjébe. Amennyiben ez a stratégia működőképesnek bizonyul, akkor egy trendváltás következhet be a szórakoztatóiparban.
Ebből az új trendből elsősorban azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a nagyvállalatok hozzáállása megváltozott a D&D játékosokkal és hasonló fogyasztói rétegekkel szemben, egyre többen tekintenek rájuk kiemelt célcsoportként. Nem kizárt, hogy ha a rajongók jól reagálnak a Wendy's húzására, akkor közeljövőben más rivális éttermek is kijöhetnek a saját játékrendszerükkel és kalandjaikkal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.