Új franchise tervet szolgál fel a McDondald’s
A McDonald’s hétfőn jelentett be egy masszív vállalati átalakítást, ami a megrendülő üzlet javítását és újjászervezését célozza meg. A változtatásokra azért van szüksége az idén 60. évfordulóját ünneplő étteremláncnak, hogy lépést tartson a versenytársakkal azokon a területeken is, ahol vásárlókat vesztett az egészségesebb étkezés és más gyorséttermek előretörése miatt. „A valóság az, hogy közelmúltbéli teljesítményünk szegényesre sikeredett, a számok nem hazudnak” – mondta el a McDonald’s új, két hónapja kinevezett vezérigazgatója, Steve Easterbrook, és hozzátette „a vállalati struktúra miatt lassabban tudunk reagálni a napi 69 millió vásárló változó igényeire.”
Az új stratégia részeként a McDonald’s még inkább franchise partnerekből álló ”hadseregére” fog támaszkodni, amely 2014 végén már így is közel 30 ezret működtetett a hálózat összesen 36 ezer étterméből. A terv, hogy 2018-ra (a 2014-es 19 százalékról csökkenve) mindössze 10% legyen a vállalati tulajdonú éttermek aránya.
„A franchise ereje rendkívül felszabadító számunkra. Erős filozófiai elhivatottsággal állok a franchise mögött, úgy gondolom, hogy ez rendkívül fontos az üzletünk számára” – mondta el Easterbrook egy, a bejelentést követő tájékoztatón, utalva arra, hogy a McDonald’s mostani re-franchising stratégiája egy korábbi kezdeményezés folytatása. A vállalat 2014 májusában jelentette be, hogy 2016 végéig 1500 éttermét értékesíti franchise partnereknek. Ezt a korábbi re-franchising törekvést követi a mostani 3500 tervezett étterem franchise-ba adása. Persze nem lenne meglepetés, ha ezek a számok majd 2018 közeledtével még változnának.
A McDonald’s stratégiája jól ismert a gyorséttermi szegmensben, sőt versenytársaihoz képest kicsit késői is. A Burger King például mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett, amikor 2013 végén befejezte re-franchising törekvéseit, az összes 13 667 étterem kevesebb, mint fél százalékával. Ez 5 év alatt 12 százalékos csökkenés a saját éttermek számában.
A McDonald’s egy másik versenytársa, a Wendy’s szintén több mint 400 vállalati éttermet értékesített franchise partnereknek az elmúlt két évben, amivel a hálózat létesítményeinek 85 százalékát franchise szerződés alapján üzemeltetik, és ez az arány – a tervek szerint – 2016-ra 95% lesz.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.