Budapestre összpontosít a BelFrit
A BelFrit Magyarországon jelenleg nyolc egységgel rendelkezik, amiből hét Budapesten található, egy pedig Miskolcon. Három éttermet a mester franchise jogot birtokló BelFrit Master Hungary Kft. sajátjaként üzemeltet, a maradék öt pedig franchise átvevőké. Több vidéki egység is kénytelen volt bezárni a közelmúltban, ami talán annak köszönhető, hogy hazánkban kevésbé ismert még a BelFrit hálózat. „Először a fővárosban kell megerősítenünk a márkanevet, mielőtt vidéken újabb egységet nyitnánk” – mondta el Kiss Zoltán, a BelFrit Master Hungary Kft. hálózati vezetője.
A BelFrit példája jól mutatja, hogy a kisebb piacokon kiéleződő versenyben a tekintélyes múlttal, és nagy marketing büdzsével rendelkező gyorsétterem hálózatok fölényben vannak a kisebb költségvetésből gazdálkodó és kevésbé ismert márkákkal szemben. Ennek eredményeképpen a vidéki városokban élők talán szívesebben költik el pénzüket egy ismertebb hálózat éttermében, még akkor is, ha alacsonyabb minőséget kapnak cserébe.
A BelFrit koncepciója 2003-ban született meg Belgiumban, ahol ma BestFrit néven csaknem 175 egység üzemel. A nemzetközi bővítés alapjait pár évvel az alapítás után lefektették, és a hálózat Budapesten megnyitotta első külföldi éttermét – immár BelFrit márkanéven. Azóta Lengyelországban és Spanyolországban is megjelent a brand, sőt már Ázsiában is megkezdődtek az előkészületek. Az amerikai gyorséttermek egyhangú ajánlatainak üdítő alternatívája lehet a BelFrit menüválasztéka, melynek alapja a hagyományos belga sült krumpli.
A csatlakozás díja 6000 euró, ezen felül körülbelül tíz millió forintra van szükség ahhoz, hogy megnyithassuk saját éttermünket, azonban a szakmai tréningek ellenére nem árt, ha van némi jártasságunk a vendéglátás területén. „Azt a következtetést vontuk le az idők folyamán, hogy azok az egységeink eredményesebbek, ahol az átvevők rendelkeztek már vendéglátói tapasztalattal mielőtt megnyitották volna éttermüket. Emiatt igyekszünk jobban megvizsgálni partnereink alkalmasságát, hiszen a siker közös érdekünk.” – Kiss Zoltán.
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.