Komoly innovációba kezdett a Pizza Hut

November 19-ével életbe léptek azok az újítások, amelyeket David Gibbs, a Pizza Hut ügyvezető igazgatója ”a márka történetének legnagyobb szabású változásának” nevezett. Az elmúlt két évben folyamatosan csökkenő értékesítések hatására, a Pizza Hut most új logót, honlapot, teljesen új menüt és még új egyenruhát is kapott hazai piacán, az Egyesült Államokban. A döntés az után született meg, hogy a világ legnagyobb pizzéria hálózatának egyre kisebb szelet jut a ”tortából”. A Technomics étteremelemző piackutatása alapján, a Pizza Hut piaci részesedése a 2008-as 19 százalékról 16,7 százalékra csökkent 2013-ban (amivel azért továbbra is piacvezető).
Története legnagyobb kampánya keretében a Pizza Hut mind a 6300 amerikai éttermében több mint duplájára emeli az elérhető hozzávalókat, feltéteket. Az új opciók között a lánc bevezetett többek közt tíz ropogós újdonságot köztük sriracha szószos sós pereccel, új ”prémium” kategóriás feltéteket (mint pl. a csípős banánpaprika vagy a perui cseresznye paprika szeletek), valamint Buffalo, balzsamecetes és egyéb szószokat. A hálózat kiterjeszti pizza szelet menüit is, és története során először értékesíti pizzáit ”apránként”.
David Novak, a Pizza Hut, a KFC és Taco Bell tulajdonos Yum! Brands ügyvezető igazgatója kifejtette, az átalakítás a pizzérialánc segítségére lesz, hogy „jobban elérjék a fiatalokat, és visszaállítsák a Pizza Hut vezető, minőségi, innovatív, átlagon felüli értékeit és megítélését”. Darren Tristano, a Technomics elemzője is dicsérte a pizza óriást az ”all-in”, mindent bele lépéséért, ugyanakkor rámutatott, hogy a hálózatnak nem igen volt választása, ugyanis a Pizza Hut mostanában a ”senki földjén” találta magát a magas minőségű pizzériák és alacsony árkategóriás versenytársak között.
„A jelen kor étterme sokkal kevésbé lojális, és sokkal fogékonyabb az innovációra. Így a Pizza Hut márka-frissítése visszacsábíthatja az elvesztett fogyasztókat vagy okot adhat egy első rendelés leadására” – fejtette ki Darren Tristano egy blog bejegyzésben. „Ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy egy ekkora hálózat számára a legóvatosabb lépés-e ennyi változást egyszerre bevezetni.” Az elemző elmondta, hogy az ilyen mértékű változás komplexitása rövidtávon akár visszaesést is eredményezhet a fogyasztói elégedettségben, illetve az új imázs összezavarhatja az idősebb, hagyományosabb vásárlókat.
Egy másik probléma, amire az elemző rámutat, hogy kérdéses mennyire lesz zökkenőmentes az újítások bevezetése a franchise partnerek éttermeiben. A Pizza Hut azonban elmondta, hogy ami a működtetési komplexitást illeti, a márka története legnagyobb oktatási programját indította el, valamint egyszerűbbé tette a pizza készítés folyamatát is annak érdekében, hogy az átállás egyszerű és ”észrevehetetlen” legyen.

Az 1958-ban alapított Pizza Hut az utóbbi 8 negyedévben tapasztalt visszaesést az értékesítésekben, amivel nincs egyedül a gyorséttermi szegmensben. A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem lánc számára jelentett nehézséget a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartás (mint pl. az Olive Garden, a Quiznos vagy akár a franchise ikon McDonald’s is). Azonban Harry Balzer, az Amerikai Étkezési Szokások Éves Riportja c. elemzésében rámutat, hogy a pizza szegmenssel nincsen semmi gond. „A pizza továbbra is a top10 étel között van, csak az emberek valami újat keresnek. Mindig új dolgok után kutatunk, különösen olyanok után, melyeket már ismerünk, de új módokon tárják elénk.”
A Pizza Hut hálózata a világ 100 országában van jelen több mint 15 ezer étteremmel, melyek közül mintegy 13 ezret franchise partnerek üzemeltetnek. A márka Európában is piacvezető, az öreg kontinensen 1300 étterem működik 30 országban, köztük Magyarországon is. Hazánkban jelenleg két budapesti egységgel van jelen a Pizza Hut, azonban a magyar piacon is egy aktív hálózatfejlesztés veheti kezdetét, franchise partnerek bevonásával.
„Három különböző csatornán keresztül (éttermi étkezés, házhozszállítás, express) adunk hozzáférést a Pizza Hut márkához, és nem csak egy remek élményt szállítunk, de rentábilis üzleti modellt a működéshez a legkülönbözőbb helyszíneken... Világszínvonalú termékek, működés, dizájn és helyszín a kulcsfontosságú tényezők a sikerünkben” – mondta el a Pizza Hut európai központja. A jogdíjak, know-how és teljes támogatási rendszer megvásárlását jelentő belépési, kezdeti franchise díj 46.900 dollár (kb. 11,7 millió Ft) Magyarországon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.