Komoly innovációba kezdett a Pizza Hut

Ahogyan David Gibbs fogalmazott „a Pizza Hut arról szól, hogy pontosan azt hozzuk el a fogyasztóknak, amit akarnak.”Az igazgató hozzátette, hogy jelenleg 2 milliárd lehetséges feltét-kombináció érhető el, amivel mindenki a saját íz-kalandját állíthatja össze.
Péntek
2014.11.21.
A pizza óriás többek közt új menüt és modernebb márkamegjelenést sütött ki, hogy felélessze az értékesítéseket.
 

November 19-ével életbe léptek azok az újítások, amelyeket David Gibbs, a Pizza Hut ügyvezető igazgatója ”a márka történetének legnagyobb szabású változásának” nevezett. Az elmúlt két évben folyamatosan csökkenő értékesítések hatására, a Pizza Hut most új logót, honlapot, teljesen új menüt és még új egyenruhát is kapott hazai piacán, az Egyesült Államokban. A döntés az után született meg, hogy a világ legnagyobb pizzéria hálózatának egyre kisebb szelet jut a ”tortából”. A Technomics étteremelemző piackutatása alapján, a Pizza Hut piaci részesedése a 2008-as 19 százalékról 16,7 százalékra csökkent 2013-ban (amivel azért továbbra is piacvezető).

Története legnagyobb kampánya keretében a Pizza Hut mind a 6300 amerikai éttermében több mint duplájára emeli az elérhető hozzávalókat, feltéteket. Az új opciók között a lánc bevezetett többek közt tíz ropogós újdonságot köztük sriracha szószos sós pereccel, új ”prémium” kategóriás feltéteket (mint pl. a csípős banánpaprika vagy a perui cseresznye paprika szeletek), valamint Buffalo, balzsamecetes és egyéb szószokat. A hálózat kiterjeszti pizza szelet menüit is, és története során először értékesíti pizzáit ”apránként”.

David Novak, a Pizza Hut, a KFC és Taco Bell tulajdonos Yum! Brands ügyvezető igazgatója kifejtette, az átalakítás a pizzérialánc segítségére lesz, hogy „jobban elérjék a fiatalokat, és visszaállítsák a Pizza Hut vezető, minőségi, innovatív, átlagon felüli értékeit és megítélését”. Darren Tristano, a Technomics elemzője is dicsérte a pizza óriást az ”all-in”, mindent bele lépéséért, ugyanakkor rámutatott, hogy a hálózatnak nem igen volt választása, ugyanis a Pizza Hut mostanában a ”senki földjén” találta magát a magas minőségű pizzériák és alacsony árkategóriás versenytársak között.

 „A jelen kor étterme sokkal kevésbé lojális, és sokkal fogékonyabb az innovációra. Így a Pizza Hut márka-frissítése visszacsábíthatja az elvesztett fogyasztókat vagy okot adhat egy első rendelés leadására” – fejtette ki Darren Tristano egy blog bejegyzésben. „Ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy egy ekkora hálózat számára a legóvatosabb lépés-e ennyi változást egyszerre bevezetni.” Az elemző elmondta, hogy az ilyen mértékű változás komplexitása rövidtávon akár visszaesést is eredményezhet a fogyasztói elégedettségben, illetve az új imázs összezavarhatja az idősebb, hagyományosabb vásárlókat.

Egy másik probléma, amire az elemző rámutat, hogy kérdéses mennyire lesz zökkenőmentes az újítások bevezetése a franchise partnerek éttermeiben. A Pizza Hut azonban elmondta, hogy ami a működtetési komplexitást illeti, a márka története legnagyobb oktatási programját indította el, valamint egyszerűbbé tette a pizza készítés folyamatát is annak érdekében, hogy az átállás egyszerű és ”észrevehetetlen” legyen.

Az 1958-ban alapított Pizza Hut az utóbbi 8 negyedévben tapasztalt visszaesést az értékesítésekben, amivel nincs egyedül a gyorséttermi szegmensben. A közelmúltban számos amerikai gyorsétterem lánc számára jelentett nehézséget a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartás (mint pl. az Olive Garden, a Quiznos vagy akár a franchise ikon McDonald’s is). Azonban Harry Balzer, az Amerikai Étkezési Szokások Éves Riportja c. elemzésében rámutat, hogy a pizza szegmenssel nincsen semmi gond. „A pizza továbbra is a top10 étel között van, csak az emberek valami újat keresnek. Mindig új dolgok után kutatunk, különösen olyanok után, melyeket már ismerünk, de új módokon tárják elénk.

A Pizza Hut hálózata a világ 100 országában van jelen több mint 15 ezer étteremmel, melyek közül mintegy 13 ezret franchise partnerek üzemeltetnek. A márka Európában is piacvezető, az öreg kontinensen 1300 étterem működik 30 országban, köztük Magyarországon is. Hazánkban jelenleg két budapesti egységgel van jelen a Pizza Hut, azonban a magyar piacon is egy aktív hálózatfejlesztés veheti kezdetét, franchise partnerek bevonásával.

 „Három különböző csatornán keresztül (éttermi étkezés, házhozszállítás, express) adunk hozzáférést a Pizza Hut márkához, és nem csak egy remek élményt szállítunk, de rentábilis üzleti modellt a működéshez a legkülönbözőbb helyszíneken... Világszínvonalú termékek, működés, dizájn és helyszín a kulcsfontosságú tényezők a sikerünkben” – mondta el a Pizza Hut európai központja. A jogdíjak, know-how és teljes támogatási rendszer megvásárlását jelentő belépési, kezdeti franchise díj 46.900 dollár (kb. 11,7 millió Ft) Magyarországon.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.