A friss gondolkodás mellett tesz fogadalmat a McDonald’s

A szeptember harmincadikával lezárult negyedévben 30 százalékkal csökkent a világ legnagyobb étteremláncának nettó nyeresége, és ez volt az utolsó csepp a csalódást keltő eredmények poharában. A McDonald’s bejelentette ugyanis azon terveit, melyeket ”üzletére alapvető” változásoknak nevezett, miután az elmúlt évek egyik legrosszabb negyedéves profitját jelentette, majd’ minden főbb piacán tapasztalható problémák miatt. A vállalatnak gyenge értékesítésekkel kell megküzdenie Európában, Ázsiában és hazai piacán, az Egyesült Államokban is.
A McDonald’s gyakorlatilag virágzott a gazdasági válság és az azt megelőző években. A 2001 és 2011 közötti évtizedben értékesítései duplájára, profitja pedig több mint triplájára nőtt. De Mr. Thompsonnak – aki egyébként az amerikai divízió fejeként maga is segítette ezt a növekedést – 2012 júliusa óta sorozatos kihívásokkal kell szembe néznie. Kínában egyik hús beszállítójának botránya rázta meg a márkába fektetett vásárlói bizalmat, 9,9 százalékos csökkenést eredményezve az utolsó negyedéves értékesítésekben az Ázsia, Közel-Kelet és Afrika régióban.
Európában az általános gazdasági növekedés visszafogottságához társultak politikai komplikációk Oroszországban, ahol a hatóságok vizsgáltak és – egyes esetekben – bezárattak McDonald’s éttermeket. A problémákat Kínában és Európában rövid távúként kezeli az étteremlánc, de az amerikai piac (ahol a több mint 35 ezer étterem kb. 40 százaléka található, és amelyet a globális franchise piaci trendek előfutárának tekintenek), alapvető változásokkal néz szembe az ételvásárlási szokásokat illetően.
Az Egyesült Államokban egyre bonyolultabb menü lassítja a kiszolgálást, és a McDonald’s a megbízható fiatalabb vásárlók egy újabb részét idegenítette el olyan gyorsétterem láncokkal szemben, amelyek személyre szabott rendelést és friss alapanyagokat kínálnak alternatívaként. A McDonald’s erőfeszítései egyelőre olyan megoldásokra terjedt ki, mint a refranchising program a bevételek növelésére, a személyzet bővítése a forgalmasabb órákban, valamint felrázták a menedzsmentet is (aminek keretében pl. két éven belül másodszorra cserélték le az amerikai üzletág igazgatóját). A amerikai értékesítések 4,1 százalékos szeptemberi csökkenése azonban a legrosszabb eredmény 2003 februárja óta.
Erre válaszul Don Thompson, a McDonald’s vezérigazgatója bejelentette, hogy januártól egyszerűsítik a menüt, aminek részeként eltávolítják a kevésbé népszerű termékeket és nagyobb mozgásteret engednek az egyes régióknak abban, hogy helyi jellegzetességeket vonultassanak fel a szendvicsekben. „A vásárlók egyéni termékeket akarnak, helyi alapanyagokból. Emellett modern és hívogató közegben szeretnének étkezni, valamint eldönteni, hogy mit rendelnek, hogyan rendelnek és milyen kiszolgálást választanak hozzá.” Az igazgató hozzátette, „a jövőben ezek alkotják majd a McDonald’s élményt, és ma a jövőt építjük.”
A harmadik negyedévben a McDonald’s globális profitja 1,07 milliárd dollárra esett az egy évvel ezelőtti 1,52 milliárdhoz képest, míg a bevételek 5 százalékkal csökkentek 6,99 milliárd dollárra. A legutóbbi negyedéves profit 2007 óta nem volt ilyen alacsony. A részvények 0,6 százalékkal csökkentek 91,01 dollárra, ami eddig 6 százalékos visszaesés az idei évben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.