Növekedés a KFC vezetésével

A lengyelországi székhelyű AmRest csoport a legnagyobb közép-európai gyorséttermi franchise operátor, olyan márkák franchise partnere a régióban, mint a Starbucks, a KFC vagy a Burger King. A vállalat globálisan több száz éttermet üzemeltet – a mostani, 2014. első féléves eredmények alapján kifejezetten sikeresen. Magyarországon az AmRest a kizárólagos partnere a KFC és Starbucks márkáknak, valamint egészen a közelmúltig a Pizza Hut-nak is (a Pizza Hut kizárólagos fejlesztéséről lemondott a vállalat, így az ikonikus pizzázó-hálózat jelenleg új partnereket keres a magyar piacon). A KFC Magyarország az egész csoport teljesítményét megdobta, és 22 éves története legjobb eredményét érte el a 2014. január 1. és június 30. közötti időszakban.
Az AmRest csoport 28 új egységet nyitott 2014 első félévében, melyekkel már 12 országban összesen 754-et számlál az általuk üzemeltett éttermek és kávézók száma. A hét különböző gyorséttermi márkát (KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, La Tagliatella – a hálózat saját márkája, Blue Frog és KABB) tartalmazó portfólió legerősebb márkája a KFC, összesen 392 egységgel. Magyarországon a vállalat 39 étteremmel van jelen, és – ahogy a régióban, úgy hazánkban is – a KFC húzza elsősorban az eredményeket, összesen 28 étteremmel a 2 Pizza Hut és 9 Starbucks mellett.
Az AmRest csoport összességében 332,3 millió eurós árbevételt ért el az idei első félévben, ami közel 9 százalékos növekedés az előző év ugyanezen időszakához képest. A vállalat külön kiemelte, hogy az EBITDA 50 százalékkal nőtt. „A legnagyobb divíziónkat jelentő Közép-Európa felülmúlta várakozásainkat az erős rentabilitás és értékesítés által. 2014 második negyedéve több áttörést is hozott, pl. a KFC története legmagasabb bevételeit érte el Magyarországon” – mondta el Henry McGovern vezérigazgató, és hozzátette, a növekedés elsőszámú indikátora a KFC remek szereplése volt Magyarország mellett Lengyelországban, valamint – rácáfolva az aktuális politikai kavarodásra – Oroszországban is kétszámjegyű növekedést ért el a csirkés márka.
Az AmRest a Yum! Brands Inc. egyik legnagyobb franchise partnere a KFC és Pizza Hut márkákkal. A Burger King éttermeket szintén franchise alapon működtetik a Burger King Europe GmbH-val kötött megállapodás értelmében. A Starbucks kávézókat közös alapítású társvállalatok nyitják. A La Tagliatella az AmRest saját márkája, amely 2011 áprilisában lett a portfólió része, az alá tartozó éttermeket az AmRest és franchise partnerei működtetik. A Blue Frog és KABB márkák 2012 decemberében kerültek az AmRest tulajdonába, a Blue Horizon Hospitality csoportban vásárolt többségi tulajdon eredményeként.
Az AmRest jelenleg Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Bulgáriában, Oroszországban, Szerbiában, Horvátországban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, az Egyesült Államokban és Kínában rendelkezik éttermekkel. Több mint hétszáz egységében közel 25 ezer munkavállalót foglalkoztat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.