Növekedés a KFC vezetésével
A lengyelországi székhelyű AmRest csoport a legnagyobb közép-európai gyorséttermi franchise operátor, olyan márkák franchise partnere a régióban, mint a Starbucks, a KFC vagy a Burger King. A vállalat globálisan több száz éttermet üzemeltet – a mostani, 2014. első féléves eredmények alapján kifejezetten sikeresen. Magyarországon az AmRest a kizárólagos partnere a KFC és Starbucks márkáknak, valamint egészen a közelmúltig a Pizza Hut-nak is (a Pizza Hut kizárólagos fejlesztéséről lemondott a vállalat, így az ikonikus pizzázó-hálózat jelenleg új partnereket keres a magyar piacon). A KFC Magyarország az egész csoport teljesítményét megdobta, és 22 éves története legjobb eredményét érte el a 2014. január 1. és június 30. közötti időszakban.
Az AmRest csoport 28 új egységet nyitott 2014 első félévében, melyekkel már 12 országban összesen 754-et számlál az általuk üzemeltett éttermek és kávézók száma. A hét különböző gyorséttermi márkát (KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, La Tagliatella – a hálózat saját márkája, Blue Frog és KABB) tartalmazó portfólió legerősebb márkája a KFC, összesen 392 egységgel. Magyarországon a vállalat 39 étteremmel van jelen, és – ahogy a régióban, úgy hazánkban is – a KFC húzza elsősorban az eredményeket, összesen 28 étteremmel a 2 Pizza Hut és 9 Starbucks mellett.
Az AmRest csoport összességében 332,3 millió eurós árbevételt ért el az idei első félévben, ami közel 9 százalékos növekedés az előző év ugyanezen időszakához képest. A vállalat külön kiemelte, hogy az EBITDA 50 százalékkal nőtt. „A legnagyobb divíziónkat jelentő Közép-Európa felülmúlta várakozásainkat az erős rentabilitás és értékesítés által. 2014 második negyedéve több áttörést is hozott, pl. a KFC története legmagasabb bevételeit érte el Magyarországon” – mondta el Henry McGovern vezérigazgató, és hozzátette, a növekedés elsőszámú indikátora a KFC remek szereplése volt Magyarország mellett Lengyelországban, valamint – rácáfolva az aktuális politikai kavarodásra – Oroszországban is kétszámjegyű növekedést ért el a csirkés márka.
Az AmRest a Yum! Brands Inc. egyik legnagyobb franchise partnere a KFC és Pizza Hut márkákkal. A Burger King éttermeket szintén franchise alapon működtetik a Burger King Europe GmbH-val kötött megállapodás értelmében. A Starbucks kávézókat közös alapítású társvállalatok nyitják. A La Tagliatella az AmRest saját márkája, amely 2011 áprilisában lett a portfólió része, az alá tartozó éttermeket az AmRest és franchise partnerei működtetik. A Blue Frog és KABB márkák 2012 decemberében kerültek az AmRest tulajdonába, a Blue Horizon Hospitality csoportban vásárolt többségi tulajdon eredményeként.
Az AmRest jelenleg Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Bulgáriában, Oroszországban, Szerbiában, Horvátországban, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, az Egyesült Államokban és Kínában rendelkezik éttermekkel. Több mint hétszáz egységében közel 25 ezer munkavállalót foglalkoztat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.