Az alkohollal nőne még nagyobbra a kávéóriás
A Starbucks több ezer üzletébe bevezetheti az éjszakai alkohol és snack menüjét, ami többek közt tartalmaz bacon-be tekert falatokat és vörös bort is – mondta el egy interjúban Troy Alstead üzemeltetési igazgató. Ennek kivitelezése évekig fog tartani. „Elég sokáig és elég piacon teszteltük – ez a program működik” – mondta. „Ahogy az éjszakai menüket az üzletekbe bevezettük, jelentős növekedést tapasztaltunk az értékesítésben a nap ezen szakaszában.”
Elsősorban amerikai forgalmának feltüzelése érdekében a Starbucks egyre több figyelmet fordított a nem-kávé típusú tételek árusítására, úgymint az alkohol, gyümölcslevek, Teavana teák, joghurtok és egytálételek. A kávéóriás – amely nemrég bejelentette azon hosszú távú tervét, hogy 100 milliárd dollárra duplázza piaci értékét – a menün kívül folyamatosan fejleszti hűségprogramját és mobil applikációit is. A hónap elején a Starbucks elmondta, hogy hamarosan neki kezdenek egy olyan alkalmazás tesztelésének, amellyel a vásárlók előre rendelhetnek okos telefonjukkal.
A vállalat először 2010 októberében árusított alkoholt az egyik Seattle-i üzletében. 2012 januárjában további 25 lokációra terjesztette ki a tesztelést Chicagóban, Atlantában és Dél-Kaliforniában. Chicagóban a délután 4 óra utáni menü tartalmaz olyan ételeket is, mint a gombás makaróni és sajtos, csirkés falatkák, de van Chardonnay és csoki fondue is.
Az esti ételek és italok – amelyek már kb. 40 üzletben kaphatóak – azért nem működnek majd minden Starbucks kávézóban, tájékoztatott Troy Alstead. Ez a koncepció ugyanis elsősorban olyan városi környékeken, más éttermek és színházak közelében sikeres, ahol van számottevő éjszakai élet.
Ma a Starbucks hálózat 61 országban van jelen, és a tavaly februárban sok idő után végre a franchise felé forduló hálózat több mint húszezer kávéházzal rendelkezik világszerte. Magyarországon – a vártnál valamivel később – 2010-ben jelent meg a kávé hálózat, legutóbbi (kilencedik) kávézóját tavaly nyáron nyitotta meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.