Zsinórban harmadszor
A kávé és food-to-go szektor több mint 350 felsővezetője gyűlt össze a múlt héten Párizsban, hogy részt vegyenek a hatodik alkalommal megrendezésre került európai Coffee Awards díjátadó gálán. A rendezvényen olyan cégeket és magánszemélyeket díjaznak minden évben, akik leginkább hozzájárulnak az európai kávézó piac fejlődéséhez. Ahogy tavaly (és az azt megelőző évben), úgy 2013-ban is a brit Costa Coffa vehette át a legjobb európai kávézóláncnak járó elismerést. A szavazatok alapján idén az Espresso House végzett a második, a Starbucks pedig a harmadik helyen.
„Ezek az elismerések igazolják a kávé és az emberek iránti elkötelezettségünket, szenvedélyünket, valamint azt a folyamatos munkát, amivel világszerte igyekszünk elhozni a verhetetlen kávé-élményt” – mondta el Andy Marshall, a Costa Coffee Franchise International ügyvezető igazgatója, és hozzátette „Ez a fantasztikus eredmény nem jöhetett volna létre partnereink és baristáink támogatása és elkötelezettsége nélkül.” A European Coffee Awards nyertesei versenytársaik szavazatai alapján kerülnek ki, ezáltal ez a szektor legrangosabb elismerése. A sorrend több mint 10.000 – a kávészektorban dolgozó – vezető szavazatai alapján alakult ki.
Az első Costa Coffee kávézót egy olasz testvérpár, Sergio és Bruno Costa nyitotta 1971-ben, Londonban. A vállalkozás 40 év alatt a világ második legnagyobb kávézóláncává nőtte ki magát, jelenleg több mint 2700 kávézót üzemeltetnek összesen 30 országban. A franchise hálózat legutóbbi (márciusban lezárult) üzleti évében átlépte a történelmi egymilliárd fontos értékesítési határt, valamint bejelentette: a következő öt évben duplájára, 2 milliárd angol fontra (kb. 730 milliárd forint) növeli bevételeit, tovább élesítve a globális versenyt riválisával, a Starbucksszal szemben.
A brit hálózat 2008-ban találta meg magyarországi mester franchise partnerét és jelent meg hazánkban. Jelenleg Magyarországon 10 Costa Coffee üzemel, kilenc Pest megyében, egy pedig Nyíregyházán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.