Irány Európa
Andrija Colak, Surf’n’Fries
Értékesítési hálózatának bővüléséből ítélve mondhatjuk, hogy sikeres évet zár maga mögött a Surf’n’Fries. A horvátországi székhelyű gyorsétterem lánc először vegyesvállalatot hozott létre Törökországban és nyitott egyedi bárokat Isztambulban. Ezt követően indultak el a franchise egységek Bécsben, a közelmúltban aláírták romániai keretszerződésüket, nemrég pedig a hálózat bejelentette, hogy a magyarországi mester partner megtalálásával hazánkban is megjelenik a "street food" hálózat – első körben öt egységet nyitnak Budapesten. Úgy tűnik tehát, hogy lassan, de biztosan hódító útjára indul ez a gyorséttermi koncepció Európában.
Andrija Colak, a Surf’n’Fries társalapítója beszélt a további tervekről az európai (többek közt magyarországi) terjeszkedéssel kapcsolatban, valamint a hamarosan megvalósuló ötletekről, fejlesztésekről.
Az idei évnek lassan vége és már el is nyerték a ”sült krumplik királya” címet. Hogyan értékeli a 2013-mas évet idáig és mit tartogat még a Surf’n’Fries számára?
2013 rendkívül mozgalmas és kihívásokkal teli volt számunkra. Tettünk egy nagy lépést előre a török piacon, ahol már három egységgel jelen vagyunk, elsősorban mobil értékesítési pontokkal bővítettük hálózatunkat az Adriánál, valamint – szintén mobilegységek kialakításával Bécsben – beléptünk az osztrák piacra is. Jelenleg a romániai és magyarországi piacra lépést készítjük elő. Ugyanakkor mindez nem volt egyszerű feladat. A nehéz gazdasági környezet Horvátországban érintette a gyorséttermi szektort is, amely leginkább a jelentős forgalomcsökkenésben tükröződik. Emellett a közelmúltban történt törökországi zavargások tovább bonyolították a működést és hálózatbővítést az országban. De tudjuk kezelni ezeket a kihívásokat és képesek vagyunk előrelépni.
Mondhatjuk, hogy 2013 forradalmi volt a Surf’n’Fries számára az új krumplisütési technológiák kifejlesztésének köszönhetően. Milyen technológiáról van szó pontosan?
Ez a Surf’n’Fries – Airfryer sütőberendezés, amit közel egy éven keresztül fejlesztettünk egy svéd céggel közösen. Bízunk benne, hogy ez a technológia lehet a fordulópont, ha nem a forradalom a gyorséttermi szektorban: az eszköz segítségével úgy tudunk igazi hagyományos vagy akár egyedi hasábburgonyát készíteni, hogy ehhez egy csepp olajat sem használunk fel!! Az a tény pedig, hogy a világon egyik gyorséttermi lánc sem rendelkezik a technológiával, hatalmas versenyelőnyt is jelent, különösen az amerikai és nyugati piacokon. Ráadásul – az olajvásárlás mellőzésének köszönhetően – a technológia jelentősen csökkenti a működési költségeket is, illetve csökkenti a kezdeti beruházás mértékét, ugyanis a készülékhez nem kell szellőző berendezést kialakítani.
Az eddigi tapasztalattal a háta mögött mit gondol, mi jelentheti, mi biztosíthatja a sikeres nemzetközi terjeszkedést a Surf’n’Fries számára?
A Surf’n’Fries segít, hogy a franchise partnerek számára legyen egy világos koncepció és jövőkép ahhoz, hogy a legjobb chipseket és sült krumplikat értékesítsék szerte a világon. Emellett az eredetiség szempontjából fontos az erős márka, speciális csomagolásaink és a termékek, alapanyagok kiváló minősége. A nemzetközi kereslet pedig adott, hiszen a burgonyát és a sült krumplit a szó szoros értelmében az egész világon alapvető ételként fogyasztják – nemzetiségtől, kortól vagy nemtől függetlenül.
A Surf’n’Fries koncepció tehát folyamatosan fejlődik – a sütési, csomagolási, egyéb technológiáktól kezdve a franchise rendszerig. Hol számíthatunk változásra a következő év(ek)ben?
Van egy új, teljesen őrült ötlet, és ez a sült krumpli házhozszállítás - drónok segítségével! Bár még igen korai fejlődési szakaszban jár, nagyon érdekes gondolat, hogy egy miniatűr pilóta nélküli helikopter szállítja a rendelést közvetlenül az ügyfelek ajtajához.
Ezen kívül dolgozunk egy olyan koncepción elsősorban az osztrák, német és magyar piacokra, ami a Surf’n’Fries mobil értékesítési pontok egy nagyobb méretű formáját jelenti, és pótkocsiként lehet mozgatni egyik helyről a másikra.
Ami pedig a franchise hálózat bővítését illeti, azt kell mondanom, hogy rengeteg időt kell szentelni ennek. Nemrég mester franchise szerződés kötöttünk Romániában és Magyarországon, ezekben az országokban jövőre indul meg a hálózatfejlesztés, valamint elkezdtük kidolgozni az ukrajnai próbaegység elindítását is. Hosszútávon a célunk, hogy minden európai piacon jelen legyünk, de folynak tárgyalások amerikai és közel-keleti érdeklődőkkel is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.