Sikertelen McDonald’s kísérlet
A várakozásokkal ellentétben, a McDonald’s új vezetője nem tudott jelentős javulást hozni az eredményekben. Kiderült, hogy a saláták és az egészséges ételek mindössze a forgalom 2-3 százalékát teszik ki - összehasonlításképp, a párszázas menük 14-15 százalékot.
- Nem hiszem, hogy a saláták lehetnének a növekedés fő motorjai a közeljövőben - mondta el Don Thompson a McDonald’s Corporation elnöke. Thompsont 2012 júliusában nevezték ki – a gyorsétterem hálózat egyik legendáját, Jim Skinnert követte, aki 41 évet töltött a vállalatnál, ebből nyolcat vezérigazgatóként. Piaci elemzők ekkor azt prognosztizálták, hogy nem várhatóak különösebb változások a vállalat stratégiáját illetően, de Thompson hamar rácáfolt a várakozásokra, már uralkodása kezdetén jelentős átalakítások kezdődtek meg a menüben.
- A fogyasztói szokások változásaira új termékkategóriák bevezetésével kívánunk reagálni, vendégeink igényeinek figyelembevételével” – mondta el Thompson nem sokkal kinevezése után.
Az új vezérigazgató célul tűzte ki, hogy megtörje azokat a sztereotípiákat, amelyek a gyorséttermeket a magas kalóriatartalmú és egészségtelen ételekkel azonosítják, valamint azokat a vádakat, amelyek szerint pont az olyan éttermek, mint a McDonald’s felelősek az amerikai gyerekek elhízásáért és az ebből eredő egészségügyi problémákért. Így, összhangban az utasításokkal az „aranyboltíves” éttermekben elkezdtek megjelenni és nagyobb hangsúlyt kaptak a baromfitermékek és a különböző saláták.
Ma már tudjuk, hogy ez a stratégia nem hozta el a remélt eredményeket. Ugyan a McDonald’s ezek után sem fogja feladni a zöldségeket, de inkább csak, mint a népszerű szendvicsek és wrap-ok összetevőiként fogják felhasználni és a termékek számát is csökkenteni fogja a hálózat menüiben. A Bloomberg.com szerint ez a folyamat egyébként már több éve zajlik, 2007 óta a McDonald’s több mint 60 ételről mondott le, amiknek száma így már 145-nél jár.
Ez nem az egyetlen elem, amivel a menedzsmentnek meg kell birkóznia. Az utóbbi években egyre nagyobb aggodalomra ad okot a McDonald’s ablakoknál történő kiszolgálási idő. Míg 2007-ben egy vásárló esetén az átlagos kiszolgálási idő 167 másodperc volt, addig ez most 189 másodpercre nőtt. Erre a problémára talán a két sávos McDrive jelentheti a megoldást, ezt az ötletet már tesztelik is egyes éttermekben.
Az is lehetséges, hogy a növekvő versennyel való lépéstartás érdekében a McDonald’s végül bevezeti a házhoz szállítást, ami elől eddig mindig elzárkózott a hálózat, a jelentős logisztikai nehézségekre hivatkozva. A rivális Burger King például már működtet ilyen szolgáltatásokat egyes amerikai városokban (pl. Washington), de a McDonald’s is tesztel hasonló lehetőségeket Dél-Amerikában.
A franchise óriás számára most egy viharos, tesztekkel és újmegoldások utáni kutatással teli időszak következik. Kétséges azonban, hogy hogyan hat majd ez a magyar éttermekre kínálatára és a hazai piacon bevezetett újítások és helyi szendvicsek mennyire bizonyulnak maradandónak. Az adatok egyelőre azt mutatják, hogy a vásárlók elsősorban a McDonald’s hagyományos ételeit kedvelik és még a legínyencebb kulináris forradalom sem tudja elhozni a BigMac trónfosztását.
(Gum)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.