A McDonald’s belevág a kávékereskedelembe?
A BurgerBusiness múlt heti kiadványa örömhírrel szolgálhat azoknak, akik szeretik a McDonald’s kávéját, azonban szívesebben fogyasztják el otthon. Ugyan az étteremlánc szóvivője nem erősítette meg a hírt, de valószínűsíthető, hogy a McCafé koncepció több éves sikere arra ösztönözte a franchise óriást, hogy több nemzetközi gyorsétterem-hálózat példáját követve (Starbucks, Dunkin’ Donuts) maga is elhelyezze saját márkájú őrölt,- és szemes kávéját a szupermarketek polcain.
2010-ben Don Thompson, a McDonald’s ügyvezető igazgatója arról adott tájékoztatást, hogy a kávék eladásából származó bevétel mindössze 2%-át adták a vállalat összbevételének 2004-ben, ami hat év alatt 6%-ra emelkedett. Biztosak lehetünk, hogy az elmúlt két évben tovább nőtt ez az arány, elsősorban a McCafé-k elterjedésének köszönhetően. Tavaly a McDonald’s kávéeladásból származó bevétele 2,1 milliárd dollár volt 34,2 milliárdos összbevételéből az Egyesült Államokban.
Több latin-amerikai és afrikai ország számára a kávétermesztés jelenti a legfőbb bevételi forrást. Nemzetközi szinten a kávé legfontosabb piacai New York és London városa. Éves szinten a magyar lakosság nagyságrendileg 22 000 tonna kávét fogyaszt, mely 3 milliárd csészényi feketének felel meg. Ezzel a sör és a szénsavas üdítők után, a harmadik helyet foglalja el a legtöbbet fogyasztott folyadékok között, megelőzve az ásványvizet és a gyümölcsleveket – derül ki a Tchibo idei felméréséből.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.