Miért nincs Wendy’s Európában?

A koporsószög a terjeszkedésben azonban nem gazdasági vagy stratégiai volt, a Wendy’s már 1995-ban elvesztette Hollandiában, illetve a Benelux államokban, a név használati jogát. Ez azt jelentette, hogy a Wendy’s saját neve alatt nem működhetett tovább a 3 országban. Az Európai Unió lassú egységesedésével pedig az egész kontinensesen elvesztette a jogot.
A történet 1988-ben kezdődött amikor megkezdte a külföldi terjeszkedést a Wendy’s, Angliában. Ezzel egyidőben Raymond Warrens Hollandiában elindított egy kis éttermet melyet lányáról, Wendy-ről nevezett el.
Bár Dave Thomas az amerikai Wendy’s alapítója megelőzte Raymond-ot, és már 1969-ben elnevezte lányáról éttermét, túl későn érkezett meg az európai piacra. Raymond hamarabb védte le Hollandiában a márkanevet és az Európai Unió létrejöttével, az ő védjegye lett az első a kontinensen.
Ezt követően a két apuka sokáig perelt, végül kártérítést nem kellett senkinek fizetnie, bár Raymond nagyon szerette volna néhány millió dollárral megrövidíteni amerikai „versenytársát”. Ugyanakkor az Európai Bíróság azt is kimondta, hogy a Holland Wendy’s Fish & Chips viselheti csak a Wendy’s nevet.
Azt, hogy az amerikaiak miért a kivonulás és miért nem a névváltoztatás mellett döntöttek nem tudni. Pedig az utóbbi sem példa nélküli, a Burger King hasonló okokból Hungry Jack's néven fut Ausztráliában.
Érdekesség, hogy a Brexit-et követően az Egyesült Királyságban nem érvényes Raymond védjegye, és ott 2021-ben újra is indult a hálózat. Így a több mint 7000 Wendy’s-ből néhányat már találunk Európában is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.