Új életre kelnek a felhasználói adatok

Péntek
2023.07.21.
A franchise hálózatok egyre jelentősebb számban a mesterséges intelligenciára és algoritmusokra bízzák a felhalmozott felhasználói adatokat, hogy további versenyelőnyökre tegyenek szert.
 

A franchise hálózatok, mint például a KFC, a Pizza Hut vagy a Taco Bell, már nem csak a márkanév és a hozzájuk kapcsolódó brand előnyeit élvezik. Az adathoz való hozzáférés is kiemelt jelentőséggel bír, amit nem minden franchise átvevő tud maximálisan kihasználni. Még ha közvetlen hozzáférése nincs is a felhasználói adatokhoz, az általa képviselt marketing tőke mégis kamatoztatható. A franchise átvevők egy hatalmas adatbázissal dolgozhatnak, mely akár több ezer egység vásárlókörére épülnek. Ennek köszönhetően hatalmas versenyelőnybe kerülhetnek a független koncepciókkal vállalkozókkal szemben.

Sokáig szállóigeként tekintettük „az adat kincs” kifejezésre, de az AI platformok hirtelen berobbanásával ez már egyre inkább tény. Minél több adattal rendelkezik egy vállalkozás, annál célirányosabb és pontosabb marketinget tud végrehajtani. Ha például tudja, hogy egy felhasználó mindig saláta tálat rendel az applikációban vagy a kioszkon, akkor a törzsvásárlói programban neki ezekről fog promóciót küldeni. Ha valaki mindig csak az újdonságokat próbálja ki, akkor azoknak nem küldi le fölöslegesen az olyan csomagajánlatokat, amik amúgy lepattannának róla.

Az e-mail marketing és hasonló eszközök eddig is így működtek, az AI-nak köszönhetően viszont már nem kell manuálisan szegmentálni. Ezt a trendet lovagolja meg a Yum Brands, az az ernyő cég, mely alá tartozik többek között az itthon is működő KFC és Pizza Hut, illetve a külföldön népszerű Taco Bell is. Az új megoldás keretében a vendégeik megannyi kapcsolódási pontját elemzik, legyen szó közösségi médiáról, e-mail átkattintásokról vagy éppen bármilyen megkeresésekről. Az adatokat begyűjtve új konklúziókat tudnak leszűrni.

A Yum Brands bejelentése alapján az együttműködése a kaliforniai tech céggel főleg új fogyasztói szegmensek feltárására lesz alkalmas. Erre aztán jelentős pénzügyi értéket hordozó promóciókat és törzsvásárlói programokat tudnak majd építeni, nem csak a megfelelő termékek árazással, de akár percre pontos időzítésével is.

A Yum Brands-nek ráadásul egy további előnye van más hálózatokkal szemben: több különböző franchise márkát egyesít. Így egy helyen tudja - a cég saját bejelentése alapján - elemezni a különböző vendégek fogyasztási szokásait. Előfordulhat, hogy egy KFC szegmensből releváns adatmorzsát tudnak kinyerni, ami hasznosítható aztán egy Pizza Hut étteremben is.

A Yum Brands stratégiájának példaértékű korai alkalmazása a Nike 2015-ös applikációja, a SNKRS. Ők még manuálisan, de az app-ba regisztrálók adatait begyűjtve például azonosítani tudtak egy korábban hanyagolt fogyasztói szegmenst. Ekkor a Nike az elsők között kezdte el igazán komolyan venni a női sportcipő gyűjtőket és külön szériákat tervezni - mindezt az adatoknak köszönheti. A Nike-hoz hasonló húzások a jövőben AI alapon nem csak gyorsabbak, de pontosabbak is lesznek.


SAJTÓKÖZLEMÉNY

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.