Hogyan futott fel a világ egyik legismertebb kozmetikai hálózata?
1976-ban, Angliában kezdte útját a hazánkban is működő Body Shop. Az eredeti üzlet - amelyről a hálózat a nevét kapta - azonban a világ másik oldalán, az Egyesült Államokban működött még 1970-ben. A névadó vállalkozásban kézzel írt címkékkel ellátott dobozokban árulták a kozmetikumokat. Azok a vásárlók, akik üres tartályokat hoztak be újratöltésre pedig kedvezményt kaptak.
Azonos néven indította vállalkozását Angliában Anita Roddick, eredetileg pusztán a család támogatása céljából. A sikerek után végül 3.5 millió dollárért megvette az eredeti - amerikai - Body Shop névhasználati jogait mely a későbbiekben Body Time néven folytatat működését.
A sikerek ezután is folytatódtak. Az első Body Shop franchise-üzlet Brüsszelben nyílt meg, mindössze két évvel a cég megalakulása után. 1982-re havonta két új üzlettel kezdett bővülni a hálózat, mely 1984-re már 138 egységet számolt. Ezekből 87 az Egyesült Királyságon túl nyitott. Tíz évvel később az üzlet telephelyeinek 89%-a már franchise modellben működött.
Az eredeti elképzeléshez hűen a hálózat tartotta magát az etikus beszerzéshez és továbbra is kizárólag természetes összetevőket használ, illetve ezek kifejlesztése során nem vesz részt állatkísérletekben. Eredetileg 25 termékkel kezdte meg a működését a koncepció, melyeket a közeli kórházaktól vásárolt vizeletmintás üvegekbe töltöttek. Miután ez nem bizonyult elégnek lehetővé tették a vásárlók számára, hogy az általuk hozott üvegekbe töltsék a kozmetikumokat - melyeket kézzel írt címkékkel láttak el.
A szerény kezdetek óta globális lánccá fejlődő The Body Shop ma több, mint 30 millió vásárlót szolgál ki, és 10 000 embert foglalkoztat. A vállalat több mint 70 országban mintegy 3000 üzletet üzemeltet.
A céges küldetés is tovább fejlődött, 1986 óta társadalmi szerepvállalásban is részt vesznek - ekkor a Greenpeace-el léptek szövetségre egy bálnamentő akció keretében. Azóta pedig számos alkalommal kapnak helyet a hálózat üzleteiben plakátokon keresztül különböző jótékonysági szervezetek. Ez a vonal bővült 1990-ben egy saját alapítvánnyal, mely eddig 24 millió fontot adományozott különböző projektekre melyekről főleg a hálózat alkalmazottai és franchise átvevői döntenek.
A cég azóta több tulajdonosváltáson is átesett, először 2017-ben került a Brazil Natura szárnyai alá a L'Oréal után. Eredeti alapítója - Roddick - 2006-ban adta el a céget, 652,3 millió fontért a L'Oréal-nak, amely aztán a Natura márkája alá helyezte mondván, hogy a természetes alapanyagok és a jótékonyság miatt itt lesz a legjobb helyen a Body Shop.
A hálózat ma világszerte mester és single-unit franchise átvevőkkel közösen terjeszkedik, Európa számos országában és így hazánkban is vannak egységei. Magyarországon mester partner üzemelteti a hálózatot, amelyről korábban már mi is írtunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.