Automatizált pizza?
A Domino’s franchise hálózat legnagyobb – Egyesült Államokon kívüli – partnere elkezdett munkálkodni, hogy automatizálja a munkafolyamatokat. A robotgép gyártó Picnic Works-el közösen Berlinben meg is kezdték az automatizált pizza tesztelését. Egy kisebb Domino’s egységben általában legalább 2-3 ember dolgozik, a vendégek kiszolgálása és a pizzák sütésének gördülékenysége érdekében – az új egységben már csupán egyetlen emberre van szükség.
Az 1 fős személyzet feladata, hogy behelyezze a pizza tésztát a gépbe, ahonnan az átveszi az irányítást. Nem kell többé kézzel beszórni a szószokat és a feltétet a pizzára. Amint a gép elvégzi ezt, a megfelelő hőfokon készre is süti a pizzát. A prototípust mindezt olyan gyorsan teszi, hogy óránként akár 100 darabot is képes elkészíteni.
A franchise partner Domino’s Pizza Enterprises ügyvezető igazgatója szerint a következő évtizedben szeretnék megdupálázni a Domino’s egységek számát – ez viszont kihívás elé is állítja a céget, hiszen további 100.000 emberre lenne szükségük, ahhoz hogy ezt kivitelezzék.
Ha a teszt sikeres, további 10 egységben tervezik bevezetni a robotgépet. Az együttműködő Picnic Works 2016 óta van a piacon, de kizárólag pizza gépek gyártásával és fejlesztésével foglalkoznak. A Domino’s-al 2021 óta dolgoznak együtt a közös megoldás kidolgozásán.
Habár egyre több franchise hálózat nyit a konyhai automatizációk felé, az eddigi példák alapján óvatosan indulnak neki a cégek ennek a kihívásnak. Ahogyan azt a White Castle saját robotja demonstrálta, egyenlőre csak kisebb, konkrét feladatok átvételére tudnak robotot fejleszteni a cégek. Ugyanakkor az ő esetükben még nem járt konkrét munkaerő-szint csökkentéssel az innováció, csupán az esti műszak kiegészítésére vezették be a gépet. A Domino’s esetében ez már nem igaz és a hálózat csak egy a sok közül, amelyik az automatizáció bevezetésén dolgozik mostanában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.